Nem születhet mindenki értékesítőnek, a cégvezetőknek legalábbis jobb esetben a salesen kívül más feladatok kötik le az idejüket. Ugyanakkor a piacszerzéssel minden életkorú vállalkozásnak érdemes és kell foglalkoznia, ha fejlődést szeretne.
Egy kezdő vállalkozás esetében talán mondanunk sem kell, hogy egy új üzleti kapcsolat a kezdeti túlélést is jelentheti. Míg a több évtizede piacon lévő cégeknél a farmer stratégia (meglévő szerződések újrakötése) helyett a hunting (új ügyfelek szerzése) biztosíthatja a fejlődést.
Jó hír azonban, hogy a networking, az új üzleti kapcsolatok építése nem egy plusz tevékenység, amire időt kell szakítani, hanem egy kialakult szokás, viselkedési minta, egymás ajánlása, együttműködés keresése, hogy csak néhányat említsünk ezek közül.
A legtöbb üzleti találkozónak nem titkolt célja az új ügyfél szerzés, ez mindegyikükben közös vonás. A nagy különbségek a minőségben adódnak. Talán a legfontosabb, amire hangsúlyt fektetnek ezek a találkozók, hogy felszínre hozzák a cégvezetők fejlődési lehetőségeit, együttműködő stratégia partnerekkel gazdagítják őket, részt vállalnak az önképzésben, megbízható üzleti, akár baráti kapcsolatok kialakításában segédkeznek.
Fontos tisztán látnunk pár kérdésben is, mielőtt kiválasztjuk azt a társaságot, aminek bizalmat szavazunk.
Nyilvános-e a klub vagy meghívásos alapon érkeznek a résztvevők? Csak a találkozó helyszínét biztosítják a szervezők, vagy színvonalas programokkal edukálják a jelenlévőket? Szűrik a vállalkozásokat az alapján is, hogy egy-egy terület képviselői ne „ütközzenek” egymással, vagy bárki részt vehet, ha befizeti a tagdíjat? A bemutatkozás irányított, így mindenki egyformán teret kap, hogy prezentálja a tevékenységét?
Természetesen fontos az is, hogy mi hogyan állunk egy-egy ilyen eseményhez, nyitottak vagyunk-e, felkészülten tudjuk-e képviselni cégünket. Aktívak vagyunk a segítségnyújtásban, hiszen mi is azért érkezünk, hogy összekössenek minket lehetséges partnerekkel, ügyfelekkel. Ugyanez a fontos más résztvevőknek is, akik ha valóban egy szűrt és nívós találkozón vesznek részt, egy egymást inspiráló, segítő, dinamikusan változó csoporttá alakulhat.
A legegyszerűbben úgy tudunk dönteni, hogy számunkra érdemes-e próbát tenni üzleti találkozókon, ha meghallgatjuk pár résztvevő véleményét.
- „Mindig szerettem azokat az klubokat, csoportosulásokat, akik a működésükkel másoknak szeretnek segíteni a növekedésben.”
- „…maga a cégvezetés egy önálló szakma. Emellett viszont egy nagyon magányos elfoglaltság is….Azért, hogy ez a magányosság azért megszűnjön, én nagyon-nagyon javaslom a különböző üzleti rendezvényeket, üzleti reggeliket.”
Palánkai Gábor, Ügyvezető Akadémia
- „Én azért szeretek ide járni, mert minőségi cégvezetőkkel találkozom, és így nagyon könnyű, és nagyon jó üzletelni.”
- „Az első, hogy meglepően hosszú idő van arra, hogy oktatáson is részt vehessünk minden alkalommal…A második az a légkör, ami biztosítja azt, hogy ne feszengve, az időt nézve egy percben, másfél percben mutatkozzunk be…A harmadik pedig, az a kaja…merthogy finom kaják mellett beszélgetünk finomakat!”
dr. Németh Zoltán, Prezentációs specialista
- „Azért jöttem el, mert szeretnék üzleti kapcsolatokat megbízható vállalkozókkal építeni, és itt pontosan ezt találom meg.
Óvári Zoltán, MicroStation Kft.
+1. „Ha belegondolsz, a flow a boldogság második szintje, és hogyha a boldogságodat megosztod valakivel, attól nem leszel kevesebb, hanem sokkal inkább több. És ha mindeközben a boldogság az üzleti sikerességgel, az üzleti növekedéssel is társul, az kettős haszon.”
Számtalan okot lehetne még felsorolni, ami elhangzik a rendezvényeken akár egy első alkalommal résztvevőtől.
A régi tagok pedig onnan tudhatják, hogy jó helyen vannak, ha a csoport igényei és a trendek alapján változik, fejlődik a találkozó. Így aki már hosszabb ideje tagja a csoportnak, az is fejlődhet vele, naprakész lehet az újdonságokkal, trendekkel, ami lépéselőnyt is jelent a „magányos vállalkozóval” szemben.
Aki úgy érzi, hogy egy finom reggeli vagy ebéd melletti kötetlen, inspiráló beszélgetésekre, hosszú távú üzleti kapcsolatokra nyitott, válassza ki a számára legszimpatikusabb üzleti klubot és tegyen egy próbát vele! Értékes tapasztalatokkal és új ügyfelekkel távozhat.