Cégvezetők klubja

5+1 előny, amit egy üzleti találkozó adhat

2018. január 05. - Business Flow

Nem születhet mindenki értékesítőnek, a cégvezetőknek legalábbis jobb esetben a salesen kívül más feladatok kötik le az idejüket. Ugyanakkor a piacszerzéssel minden életkorú vállalkozásnak érdemes és kell foglalkoznia, ha fejlődést szeretne.

Egy kezdő vállalkozás esetében talán mondanunk sem kell, hogy egy új üzleti kapcsolat a kezdeti túlélést is jelentheti. Míg a több évtizede piacon lévő cégeknél a farmer stratégia (meglévő szerződések újrakötése) helyett a hunting (új ügyfelek szerzése) biztosíthatja a fejlődést.

pexels-photo-567633.jpeg

Jó hír azonban, hogy a networking, az új üzleti kapcsolatok építése nem egy plusz tevékenység, amire időt kell szakítani, hanem egy kialakult szokás, viselkedési minta, egymás ajánlása, együttműködés keresése, hogy csak néhányat említsünk ezek közül.

A legtöbb üzleti találkozónak nem titkolt célja az új ügyfél szerzés, ez mindegyikükben közös vonás. A nagy különbségek a minőségben adódnak. Talán a legfontosabb, amire hangsúlyt fektetnek ezek a találkozók, hogy felszínre hozzák a cégvezetők fejlődési lehetőségeit, együttműködő stratégia partnerekkel gazdagítják őket, részt vállalnak az önképzésben, megbízható üzleti, akár baráti kapcsolatok kialakításában segédkeznek.

Fontos tisztán látnunk pár kérdésben is, mielőtt kiválasztjuk azt a társaságot, aminek bizalmat szavazunk.

Nyilvános-e a klub vagy meghívásos alapon érkeznek a résztvevők? Csak a találkozó helyszínét biztosítják a szervezők, vagy színvonalas programokkal edukálják a jelenlévőket? Szűrik a vállalkozásokat az alapján is, hogy egy-egy terület képviselői ne „ütközzenek” egymással, vagy bárki részt vehet, ha befizeti a tagdíjat? A bemutatkozás irányított, így mindenki egyformán teret kap, hogy prezentálja a tevékenységét?

Természetesen fontos az is, hogy mi hogyan állunk egy-egy ilyen eseményhez, nyitottak vagyunk-e, felkészülten tudjuk-e képviselni cégünket. Aktívak vagyunk a segítségnyújtásban, hiszen mi is azért érkezünk, hogy összekössenek minket lehetséges partnerekkel, ügyfelekkel. Ugyanez a fontos más résztvevőknek is, akik ha valóban egy szűrt és nívós találkozón vesznek részt, egy egymást inspiráló, segítő, dinamikusan változó csoporttá alakulhat.

black-and-white-businessman-man-suit.jpg

A legegyszerűbben úgy tudunk dönteni, hogy számunkra érdemes-e próbát tenni üzleti találkozókon, ha meghallgatjuk pár résztvevő véleményét.

  1. „Mindig szerettem azokat az klubokat, csoportosulásokat, akik a működésükkel másoknak szeretnek segíteni a növekedésben.”

Tonk Emil, Üzleti Akadémia 

  1. „…maga a cégvezetés egy önálló szakma. Emellett viszont egy nagyon magányos elfoglaltság is….Azért, hogy ez a magányosság azért megszűnjön, én nagyon-nagyon javaslom a különböző üzleti rendezvényeket, üzleti reggeliket.”

Palánkai Gábor, Ügyvezető Akadémia 

  1. „Én azért szeretek ide járni, mert minőségi cégvezetőkkel találkozom, és így nagyon könnyű, és nagyon jó üzletelni.”

Horváth Zoltán, BMW Klub 

  1. „Az első, hogy meglepően hosszú idő van arra, hogy oktatáson is részt vehessünk minden alkalommal…A második az a légkör, ami biztosítja azt, hogy ne feszengve, az időt nézve egy percben, másfél percben mutatkozzunk be…A harmadik pedig, az a kaja…merthogy finom kaják mellett beszélgetünk finomakat!” 

dr. Németh Zoltán, Prezentációs specialista

  1. „Azért jöttem el, mert szeretnék üzleti kapcsolatokat megbízható vállalkozókkal építeni, és itt pontosan ezt találom meg. 

Óvári Zoltán, MicroStation Kft. 

+1. „Ha belegondolsz, a flow a boldogság második szintje, és hogyha a boldogságodat megosztod valakivel, attól nem leszel kevesebb, hanem sokkal inkább több. És ha mindeközben a boldogság az üzleti sikerességgel, az üzleti növekedéssel is társul, az kettős haszon.” 

Eszik Zoltán, Action Coach

Számtalan okot lehetne még felsorolni, ami elhangzik a rendezvényeken akár egy első alkalommal résztvevőtől.

A régi tagok pedig onnan tudhatják, hogy jó helyen vannak, ha a csoport igényei és a trendek alapján változik, fejlődik a találkozó. Így aki már hosszabb ideje tagja a csoportnak, az is fejlődhet vele, naprakész lehet az újdonságokkal, trendekkel, ami lépéselőnyt is jelent a „magányos vállalkozóval” szemben.

Aki úgy érzi, hogy egy finom reggeli vagy ebéd melletti kötetlen, inspiráló beszélgetésekre, hosszú távú üzleti kapcsolatokra nyitott, válassza ki a számára legszimpatikusabb üzleti klubot és tegyen egy próbát vele! Értékes tapasztalatokkal és új ügyfelekkel távozhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr4213552127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.