Cégvezetők klubja

Innen ismered fel a jó vezetőt

2018. február 16. - Business Flow

A sikeres cégvezetőről mindenkinek él a fejében egy kép, amit az eddigi tapasztalatai, megismerései alakítanak.

Jó hír azonban, hogy alaphabitusunktól, személyiségünktől függetlenül vannak olyan tulajdonságok, amiket ha fejlesztünk, óhatatlanul mi is azzá válunk.

pexels-photo-684385.jpeg

Mit jelent ez?

Egy vezető annyit ér, amennyit az emberi kapcsolatai, hiszen ma jelen pillanatban a kapcsolati tőke a legnagyobb érték. Ez segít hozzá, hogy az elégedett dolgozóid elhivatottan küzdjenek ugyanazon célért. Ez a feltétele, hogy hűséges, lojális ügyfeleid legyenek és olyan üzleti partnereid, akikkel még tovább juthatsz, mint egyedül.

Milyen tulajdonságok kellenek ehhez? Ezek biztosan!

Figyelmes és tud hallgatni.

A legújabb kutatások az érzelmi intelligenciát tartják a siker alapfeltételének. És milyen az az ember, akinek az érzelmi intelligenciája fejlett?

Az emberi kapcsolataiban és a munkájában is harmóniában van. Odafigyel másokra, és nem csak a szavakra, hanem a nonverbális jelekre is. Ez pedig egy olyan tulajdonság, ami fejleszthető. Még egy introvertált, magányos cégvezetőnek is szüksége van arra, hogy más emberek társaságát keresse, kapcsolatba kerüljön velük, hiszen ezáltal fejlődik az érzelmi intelligenciája.

Azt pedig nem nehéz belátni, hogy az eredményesebb tárgyalásokhoz, az elégedettebb kollégákhoz is elengedhetetlen hogy észrevegyük, ki ül velünk szemben, mi fontos neki, hova szeretne eljutni.

hands-people-woman-meeting.jpg

Nem akar mindent tudni, stratégiai partnereket keres.

Aki a semmiből építette fel a vállalkozását, valószínűleg a szakmája mestereként indult, kimagasló volt benne. Lehet, hogy a kezdet kezdetén több területet is magas szinten ellátott a cégén belül, így tudott tovább fejlődni.

Elérkezett az a pont, amikor döntést kellett hoznia: hatékonyabb, ha bizonyos feladatokat kiadok a kezemből, mert azalatt másokkal foglalkozhatok, amik előre viszik a vállalkozásom. Esetleg van olyan szakember, aki jobban el tudja ezt nálam végezni.

Nem születhet mindenki Elon Musknak, mégis alkothat kiemelkedőt.

Min múlik ez? A megbízható, stabil stratégiai partnereken. Akikről tudom, hogy hasonló gondolkodású, mentalitású, és a saját területén ugyanúgy maximalista vállalkozások képviselői. Akikhez nyugodt szívvel irányíthatom akár a legjobb ügyfelem, mert tudom, azt a minőséget kapja, amit tőlem kapna. Vagy érkezhetnek hozzám a partnerem legjobb ügyfelei egy pozitív elvárással, megelőlegezett bizalommal.

De vonatkoztassunk el ettől egy kicsit.

Minden újabb kapcsolat exponenciálisan megsokszorozza a mi kapcsolatrendszerünket is, hiszen új ismerősünk, partnerünk ismeretségi körében is tudunk gondolkodni. Könnyen lehet, hogy ott találjuk meg a megoldást egy olyan problémára, ami régóta foglalkoztat, vagy új ötleteket meríthetünk és adhatunk.

Olyanokkal veszi körül magát, akiktől tanulni tud.

Bill Gates minden héten elolvas egy könyvet gyerekkora óta. Elon Musk még többet olvasott. A kíváncsiság, folyamatos tanulás nélkül ugyanis nem lehet fejlődni.

A tanulásnak azonban ezernyi módja van. Felgyorsíthatjuk azzal, ha olyan emberekkel beszélgetünk, akiknek hasonlóak a céljaik, a mentalitásuk, problémakörük, mint a miénk.

Ha azokkal töltjük az időnket, akik már elérték, ami a mi célunk, garantáltan egy hatalmasat léptünk előre. Hiszen mi történik ilyenkor?

startup-photos.jpg

Mindentől addig félünk, addig tűnik beláthatatlan akadálynak, amíg túl nem megyünk rajta. Onnantól azt mondjuk: könnyű volt. Vagy legalábbis másodszorra már bátrabban vágunk bele. Ha az életünk egy területén fejlődést szeretnénk elérni, mi visz előrébb? Azok társasága, aki elégedetlenek, kishitűek, esetleg jóval kevesebbel beérik, mint amit mi szeretnénk? Vagy egy olyan közegben élni, ahol nap nap után új ötletekkel gazdagodunk?

Tudod, madarat tolláról…

Személyes márkát épít.

Egy szervezet fejlettsége a vezetője szintjétől függ. Ahol berögzült, változni nem képes emberek irányítanak, ott a dolgozók sem lesznek elégedettek, de a partnerek sem feltétlenül kapják azt a rugalmasságot, amit szeretnének.

Minden cégnek van egy arca, akivel azonosítják, megjegyzik. Ez optimális esetben a cégvezető, hiszen miért bíznánk egy alkalmazottra, hogy hitelesen képviselje mindazt, amit csinálunk? Bármilyen lojális legyen is, válthat munkahelyet, hogy csak egy példát említsünk, amivel odavész az addig felépített személyes kontaktus a partnerekkel, ügyfelekkel.

Ha egyre több dolgot lehet automatizálni, és egyre több folyamatban vagyunk helyettesíthetőek, ez a terület biztosan nem lesz az sosem.

A személyességre az igény rohamosan nő, ahogy minden online irányba tolódik. Igényeljük azt, hogy a kérdésünkre ne csak egy gép válaszoljon, bármennyire fejlett módon is teszi ezt. Fontos nekünk, hogy egyedileg is odafigyeljenek a problémánkra, személyesnek érezzük a kommunikációt.

Gondoljunk csak bele: megismerünk egy cégvezetőt, aki hiteles, minőséget képvisel, megbízható. Milyen lehet akkor a terméke, szolgáltatása? Milyen lehet az ügyfelének lenni? Ugye hogy már azelőtt bizalmat szavaztunk neki, hogy üzleti kapcsolatba kerülünk?

A szabályok egyszerűbbek, mint gondolnánk: ragadjunk meg minden lehetőséget, hogy jó embereket ismerjünk meg, bővíteni tudjuk kapcsolatrendszerünket. Figyeljünk a meglévőekre, gondolkodjunk együtt minél többet.

Adjuk azt, amit mi is elvárnánk fordított helyzetben, és törekedjünk arra, hogy a velünk való kapcsolatból mindenki elégedetten távozzon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr9313674966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.