Cégvezetők klubja

Mit tartogat a jövő a vállalkozások számára?

2018. június 21. - Business Flow

gabor.JPG

Egyre rövidebb idő alatt kell egyre nagyobb változásra felkészülnünk, miközben olyan gépeket, technológiákat hozunk létre, amelyek alapjaiban változtatják meg a hétköznapjainkat. Az ipari forradalmak mindig hatalmas változást hoztak, mint a gőzgép, a sorozatgyártás vagy az automatizáció megjelenése, azonban a digitális transzformációnak is nevezett negyedik ipari forradalom a következő években több változást hozhat, mint amennyit az egész emberiség eddig átélt.

Németh Gábor digitális vállalkozó mindennapjait áthatja az újdonságok és a digitalizációs összefüggések keresése, hitvallása szerint a digitalizáció elsősorban egy az eddigiektől teljesen eltérő gondolkodásmódot takar, mintsem a műszaki ismeretet, rátermettséget.  Az exponenciális fejlődést nehéz érzékelni emberi léptékkel, hiszen körülöttünk a világ és a technológia exponenciálisan fejlődik, miközben mi emberek lineáris életet élünk.

Küldetése, hogy az emberekhez közel hozza ezt a látásmódot, hogy a digitális forradalomból minél többen előnyt kovácsoljunk. Rendszeresen ad elő a témához kapcsolódó rendezvényeken, mint például a Digitália konferencián, Marketing konferencián, vállalkozói üzleti körökben. Legközelebb a következő Értékesítők Napján találkozhatunk vele. 

Gábor egyébként egy multinacionális környezetben szerzett igen komoly szakmai múltból érkezett. Üzletág-fejlesztési, értékesítési és vezetői tapasztalatait olyan nagy múltú cégeknél szerezte, mint az Unilever, Henkel, Philips, Cetelem Bank vagy a GE Money. Tehát egyike azoknak, akik profi környezetben tanulták, hogyan lehet egy terméknek, szolgáltatásnak értéket adni, innovációkat elfogadtatni a piaccal, új ötleteket bevezetni, a változásokat előidézni.

2010 óta függetlenedett és saját elképzeléseit vállalkozóként valósítja meg. Dolgozott határok nélküli online közösség létrehozásán, folyamatosan keresi a legújabb online működtethető üzleti modelleket. Hisz abban, hogy napjainkban az üzleti lehetőségek nagy része online történik, legtöbbje automatizálható, így az árbevételnél is értékesebb dologhoz juthatunk, több szabadidőhöz. Az idő korunk generációjának első számú vagyontárgyává válik.

2016-ban alapította meg a SWARMA Solutionst, amelyben az eddigi tudását felhalmozva segít vállalkozásoknak megláttatni a szabadságot jelentő digitális lehetőségeket.

Noha a digitális fejlődés tölti ki napjai nagy részét, mégis alapítójává vált több üzleti körnek. A látszólagos ellentmondásról és vállalkozások előtt álló lehetőségekről beszélgettünk.

Besnyő Gyöngyvér: A mesterséges intelligenciáról, a robbanásszerű digitális fejlődésről szoktál sci-fibe illő előadásokat tartani. Mi az oka, hogy mégis egy elsőre régimódi üzletépítési módszer, az üzleti klub mellett is leteszed a voksod?

Németh Gábor: Vannak dolgok, amiket a gépek és a technológia nem fog kiváltani és a személyes kapcsolatépítés is ilyen. A felnövekvő generációnak, a gyermekeinknek azokat a képességeket kell fejleszteni, amiben a mesterséges intelligencia nem tud majd velünk versenyezni és ezek az emóciók, az érzelmi intelligencia, hogy tudunk kapcsolatot kialakítani másokkal, bizalmat építeni és közösségben gondolkodni. Egyszer csináltunk egy számítást és kiderült, hogy a bevételeink 80%-át az elmúlt 1-2 évben kialakított új kapcsolatokon keresztül jön. Hihetetlen előnyre lehet szert tenni, hiszen rengeteg, új információ van kint a piacon, amit egymással megosztva hatékonyabban tudunk feldolgozni.

Besnyő Gyöngyvér: Működhet-e egyik terület a másik nélkül egy fejlődő vállalkozásban? Az online, a technológia vívmányait maximálisan kihasználó vállalkozásfejlesztés és a személyes kapcsolatok építése?

Németh Gábor: Minden technológiai forradalomnak alapvetően két velejárója van. Az egyik, hogy jólétet hoz, a másik, hogy kivált olyan munkafolyamatokat, amiket nem szívesen végzünk. Hiszem azt, hogy a technológiával együttműködve, jobb eredmények elérésére vagyunk képesek. Én ezt nem egymást kioltó, mind inkább egymást erősítő tényezőnek látom. Tehát rá kellet jönnünk, hogy az online vívmányait nem lehet maximálisan kihasználni, ha az emberi oldalát, azaz az üzleti kapcsolatainkat személyesen nem fejlesztjük. Ez az, amire a gépek még sokáig nem lesznek alkalmasak. Könnyítik a döntéshozatalt, de döntéseket továbbra is nekünk kell hozni.

Besnyő Gyöngyvér: Több klub alapítójaként hogyan látod a vállalkozások jövőjét, Te mit szeretnél átadni a klubodhoz tartozó tagoknak?

Németh Gábor: Mint említettem a digitalizáció inkább gondolkodásbeli különbséget igényel, mint műszaki rátermettséget. Az üzleti kapcsolatépítés is egy gondolkodásmód, ahol az azonos értékek mentén gondolkodókkal találkozhatunk. Nehezen tud valaki digitális térben gondolkodni, ha nem szerez offline közösségekben tapasztalatot, nem vállal szerepeket, nem áll ki közösségi célokért egy csapat tagjaként. Ezt szeretném a tagoknak megmutatni, hogy rengeteg egymást erősítő tényező van és ezek óriási előnyhöz juttatják az együtt gondolkodókat.

Besnyő Gyöngyvér: Számodra mik azok az alapelvek, amik mentén egy klub sikeresen, eredményesen működhet?

Németh Gábor: Az évek során rengeteg tapasztalatot szereztünk különféle közösségek fejlesztésében és működtetésében. Rájöttünk, hogy az üzleti tevékenységünk minden lépésünk középpontjában ott kell, hogy álljanak az alapértékeink. Ezek irányítanak bennünket a döntéshozatalban, bizalmat teremtenek a csapat tagjai között és emlékeztetnek bennünket arra, hogy milyen vállalattá, vállalkozóvá váltunk. Olyan alapértékek, amelyek mentén EGY CSAPAT VAGYUNK, azaz támogatjuk az együttműködő partneri viszonyokat, a közös alkotást. TISZTELJÜK, MEGTESTESÍTSÜK ÉS TERJESZTJÜK A BIZALMAT, mind  gondolatainkban, szavainkban és tetteinkben legyünk hitelesek, átláthatók és következetesek. SZOLGÁLJUK ÉS HIRDETJÜK A KIVÁLÓSÁGOT, azaz mindig a legkiválóbb érték és a legmagasabb színvonalú szolgáltatás nyújtására összpontosítunk. GONDOSKODÓAK ÉS EGYMÁST TÁMOGATÓAK VAGYUNK, ami az emberségről és az együttérzésről szól. A MEGOLDÁSOKHOZ KÖTELEZZÜK EL MAGUNKAT, ugyanis mindig van megoldás, a problémák nem mások, mint megoldásra váró kihívások. LEGYÜNK A MAXIMÁLIS LEHETŐSÉG BAJNOKAI, azaz legyünk elkötelezettek a folyamatos növekedés mellet, tanuljunk és keressük az építő jellegű tanulságokat személyes tapasztalatainkban. CSODÁLJUK A KREATIVITÁST ÉS AZ INNOVÁCIÓT, képzeljünk el új lehetőségeket. Várjuk és fogadjuk el a jótékony változásokat. SEGÍTSÜK ELŐ A BIZTONSÁGOS ÉS NYÍLT KOMMUNIKÁCIÓT, kommunikációnk az új lehetőségek, a megértés, az elhatározás és a pozitív tettek felé mutasson. BIZTOSÍTJUK A FENNTARTHATÓSÁGÁT MINDENNEK, AMIT TESZÜNK, döntéseinket a fenntarthatóság figyelembevételével hozzuk meg: fenntartható üzleti gyakorlatok, kapcsolatok, energia, egészség stb…

Besnyő Gyöngyvér: Kiket látsz legszívesebben a saját klubjaidban? Milyen mentalitású, hozzáállású emberekkel gondolkodsz legszívesebben közös projektekben, stratégiai kapcsolatokban?

Németh Gábor: Együtt fejlődünk, együtt tanulunk. Én a szűrést nem abban látom, hogy mi próbáljuk eldönteni, kivel akarunk együttműködni. Egy erős alapértékekkel működő közösségben magától választódnak ki azok, akikben ha nagyon mélyen is, de ott van a hasonló értékeket képviselő, tanulni és fejlődni vágyó ösztön. A világ összetétele embertípusok szerint majdnem mindenhol ugyanaz, célunk nem megváltoztatni az embereket, nem megcímkézni jelenlegi  sikerei vagy kudarcai vagy esetleg hozzáállása alapján. Cél egy olyan közösség létrehozása és működtetése, ami elég inspirációt nyújt az új beérkezőknek és nekünk is egy következő szint eléréséhez, hiszen nem titok, hogy a már meglévő tagok is tudnak ezekből az energiákból táplálkozni. Én mindig a létrehozás híve voltam és nem a készbe való beérkezéshez, mivel úgy gondolom, hogy ezek a kihívások fejlesztik legjobban a képességeinket és ezzel a hozzáállással és az ehhez társuló cselekedettel már kultúrát teremtünk.

Besnyő Gyöngyvér: Hogyan induljon neki szerinted az üzleti klubokkal való ismerkedésnek, aki még nem volt részese egynek sem? Aki például csak az online elérhető eredményekben hisz? Mit tanácsolnál neki?

Németh Gábor: Azt, hogy fel kell ismerni, hogy a közösségi gondolkodásra és kultúrára, az ebben szerezett tapasztalatokra nagyobb szükségünk lesz, mint eddig valaha, hiszen egy világot átszövő közösségi térben fogunk élni és vállalkozni. Az alapokat viszont nem online lehet a leghatékonyabban elsajátítani, megtapasztalni.  A közösségi gondolkozás alapja, hogy először adj és hosszútávon összeadódik amit kaphatsz, a közösség felemel, a közösség az erősségeidre figyel, a közösség visszajelez, közösség nélkül csak magányos harcos vagy. Ha az emberek tisztában lennének a kapcsolati háló erejével, nagyon sok vállalkozás felgyorsulna. Nekem Barabási Albert László – Behálózva c. műve változtatta meg örökre a világlátásomat, amit minden ’kezdő’ kapcsolatépítőnek melegen ajánlok, ez az a mű, amely még Barack Obama választási kampány stábjában is kötelező olvasmány volt.

Nem utolsó sorban a személyiség fejlesztés a vezetővé válás legjobb melegágya, hiszen az elkötelezettség, a kommunikáció, a szolgálatkészség, a proaktivitás, a szenvedély, a kezdeményezőkészség, a fókuszáltság, konzisztencia vagy akár a személyes varázs nehezen fejleszthető egyénileg. Minderre nagyon jó megoldást nyújtanak az üzleti klubok, közösségek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr1114062117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.