Cégvezetők klubja

Leszel a stratégiai partnerem?

2018. augusztus 01. - Business Flow

strat1.jpg

Stratégia az, amivel minden sikerre ítélt vállalkozás indul. De nem csak a vállalkozásoknak, az őket alkotó embereknek is kell, hogy legyen stratégiájuk, ami összecseng egymással, így tudnak nagyratörő célokat megvalósítani. Az egész nem a részek összege ezáltal, hanem túlmutat azon.

A BusinessFlow keretein belül nemrégiben indult Stratégiai tematikus csoport pontosan ezt tűzte zászlajára. Nem az egyes területek szerint válogatja elsősorban a tagjait, hanem mentalitásuk, hozzáállásuk alapján, akik szeretnék tagtársaik bevonásával a szolgáltatásaikat bővíteni, magasabb szintre emelni.

Központi témánk: találj stratégia partnereket, javítsd a cégen belüli folyamatokat és szervezz ki, amit csak lehet. Csökkentsd a kiadásokat és stratégia mentén alakíts ki rugalmas, innovatív szemléletű vállalkozást.

A legutóbbi találkozó egy nyílt tréning nap volt, a Stratégiai csoport elnöke, Bíró Andrea szervezetfejlesztő egy ránk szabott programmal készült, így mi résztvevők gyakorlatban is belekóstolhattunk, mit is jelent stratégiában gondolkodni.

A rendhagyó bemutatkozással kezdődött a tréning, ahol hard és soft skilljeinket kellett bemutatnunk rapid randiszerűen. Tehát a végzettségek mellett megszerzett tapasztalatainkon, képességeinken volt a hangsúly.

Majd ezeket felhasználva a tréning második felében véletlenszerűen három csoportba rendeződtünk, ahol a különböző területekről érkező tagoknak kellett egy-egy csomagot készíteniük, amiben a csoport minden tagjának tevékenysége szerepet kap.

Kevés idő, egy kis plusz stressz löketet adott a kreativitásnak és biztos alapokat is annak a szemléletnek, hogy mindenki mindenkivel tud kapcsolódni.

Az első csapat egy befektetői csomagot hozott létre vezetőknek, akik most szakadtak ki a multik világából és szeretnének egyéni vállalkozást indítani. Megalkotói az egyik alapító, Horváth Tibor a marketingstratégiával, Trib Gergő videó- és animáció készítéssel, dr. Tahy Bálint jogi oldalról, Magyar László üzleti- és portréfotózással járultak hozzá a létrejöttéhez.

A csomag tartalmazza a teljes jogi hátteret valamint az üzleti termékportfólió kialakítását és a marketing stratégiai tervezést is. A szolgáltatás havi díjjal lenne elérhető, azonban tőkebevonásos jutalékos rendszerben is kérheti az ügyfél.

A második csapat egy biztosítás és könyvelés csomagot integrált marketinggel karöltve (Facebook, Instagram, és PR cikk írás) alakított ki a családos vállalkozóknak. Egy alap és egy prémium csomag készült, az alapban Nagy-Fodor Edina képviselte a könyvelés területét, Réti Kornélia pedig a biztosítást, ami együtt egy stabil pénzügyi bázist jelent a cégek számára. Ha az ügyfél ennél többre vágyik, és marketinggel is szeretné támogatni tevékenységét, akkor kutatással segíti őt Tóth-Hefler Katalin, Instagramban Tar Norbert nyújt szakértő segítséget, a többi felületen pedig Besnyő Gyöngyvér a tartalmak létrehozását.

Havidíjas szolgáltatásban gondolkozott a csapat. Az alap csomag nem tartalmazza a marketing hátteret, azonban 20%-kal többért már a teljes prémium csomagot élvezheti a megrendelő. A neve Work Life Balance lett és egy Jing-Jang jel a logója.

A harmadik csapat a szlogenjével elárult mindent, amit a szolgáltatatás takart. Így szólt a mottó: „Korszerűség egy borvacsora mellett.” Kifejezetten találó vezérmondat egy olyan előadás sorozatnak, ami borvacsorával egybekötött technológiai befektetőket tömörítő rendezvényt kelt életre. Akik ezen projekt mögött álltak a klub alelnöke, Rajos-Francsics Marianna, a technológia oldaláról Fábián Zoltán, illetve a cégek számára drónos felvételeket készítő Bíró Gergely, a borvacsorának helyszínt pedig egy borászati profilú étteremtől érkező vendégünk képviselte.

 Az eseményeken a legújabb technológiai trendeket vitatják meg, mint a drónok vagy a hálózatkiépítés egy finom vacsora mellett. A másodlagos cél pedig nem más, mint kezdő és haladó cégeket összehozni és technológiai hátteret biztosítani nekik egy kötetlen program keretében.

Az adott idő alatt a csapatok tagjainak a véletlenszerűen válogatott tevékenységekből kreativitásukat latba vetve egy működő üzleti modellt kellett megalkotniuk. És ahogy a találkozó mutatja, remekül teljesítették a kihívást.

Andrea tréningjének hatására kisebb fajta paradigmaváltás következett be a résztvevők fejében, ami után más szemmel néznek a networkingre, hiszen minden találkozás az együttműködések végtelen lehetőségét nyitja meg a felek között.

Írta: Tóth-Hefler Katalin és Besnyő Gyöngyvér

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr2414156289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.