Cégvezetők klubja

Az interjúk margójára – receptkönyv céged exponenciális fejlődéséhez

2018. augusztus 08. - Business Flow

african-3476371_960_720.jpg

A Business Flow, ahogy a nevében is szerepel, az élményszerű üzleti kapcsolatokat helyezi középpontjába. Az itt megjelent interjúk és írások pedig bepillantást engednek ezen élményekbe, és bemutatják, mire számíthat az, aki csatlakozik valamelyik üzleti klubhoz.

Az olvasás nem helyettesíti a személyes tapasztalást, de segíthet szempontokat adni azok számára, akik még csak ismerkednek velünk.

Ahogyan a találkozók és az egyes tematikus klubok sokszínűek, az őket alkotó vállalkozók is azok. A Business Flow életének meghatározó szereplőivel olvashattatok interjúkat, ami nem jelenti azt, hogy mindenkit sikerült bemutatni közülük, hiszen többen vannak, akikkel reméljük, a jövőben még találkozhatunk itt.

A közös az eddigi szereplőkben, hogy jól prosperáló, sikeres vállalkozást vagy vállalkozásokat hoztak létre. Maximalisták a saját területükön, keresik a fejlődés lehetőségeit, küldetéstudatuk van, és kiemelt szerepe az értékteremtésnek az életükben, ezért bízom benne, legalább akkora élmény olvasni a gondolataikat, mint amilyen az interjúk elkészítése volt.

Sokféle értékrend, amikből tanulni lehet, és mindegyikben találhat olyan információt az ide látogató, ami alapján dönteni tud, melyik klubba szeretne, érdemes csatlakoznia, hol találja az érdekeltségének és személyiségének megfelelő embereket. Hosszú távon ugyanis csak az marad eredményes ebben a közösségben, aki hitelesen képviseli magát, önzetlenül képes odafigyelni a tagtársaira, építi őket, „egy csónakban evez” velük. Ez a garanciája annak, hogy az egyéni céljai is megvalósulnak. Vagy annál sokkal több az együttműködés alkalmával.

Az itt szerzett kapcsolódások sikerességéhez van néhány olyan alapelv, amiben minden tag egyetért, aki eredményeket ért el az üzleti klub segítségével. A korábbi interjúkból ezeket a gondolatokat gyűjtöttem most össze.

Fogalmazd meg úgy magad, hogy mindenki értsen!

Mivel foglalkozik a vállalkozásod? Milyen problémákra kínál megoldásokat? Kik a fő célközönséged? Mitől vagy egyedi, más, mint a konkurenseid? Kihez keresel kapcsolatot?

Képzeld azt, hogy egy új közösségben kell ezekre választ adnod. Olyan emberek előtt, akik még nem ismernek, szinte semmit nem tudnak a vállalkozásodról, noha valószínűleg többüknek szüksége van arra, amit kínálsz. Vagy ismernek olyat, aki pont Téged keres.

Nézd kívülről magad és a bemutatkozásod! Légy konkrét, tömör és egyértelmű. Adj memóriafogasokat, amikről meg tudnak jegyezni és mesélj történetet, amin keresztül megértik az üzenetedet. Ha nem szerepelsz szívesen, de fejlődni vágysz, itt megtanulhatod idővel mindezeket!

Hidd el, sokan nem úgy születnek, hogy profik benne, szerencsére tanulható!

Először adni, utána kapni.

Aki vállalkozásba kezd, pontosan tudja, hogy hosszú távon kell gondolkodnia, ha sikert akar. Az üzleti klubok ennek a fejlődésnek hatékony katalizátorai, azonban itt sem várhatjuk el az azonnali, befektetés nélküli eredményt. Megtörténhet, hogy a vártnál gyorsabban kapunk ajánlásokat, születnek erős üzleti együttműködéseink, de a hozzáállásunk hosszú távú legyen.

Fordítsuk meg a dolgot: A legjobb ügyfeleid listáját Te sem szívesen ajánlod ki egy ismeretlennek. Ellenben ha már egy bevált, megbízható üzleti kapcsolatoddal teszed ugyanezt, azzal mindkét oldalnak segítesz, ami a Te megítélésedet is javítja.

Vendégként vagy új tagként egy összeszokott, jól működő üzleti klubba, már meglévő stabil együttműködésekbe csöppensz, ahol mindenki igyekszik segíteni a mielőbbi beilleszkedésed. Ahhoz azonban, hogy aratni tudj, először vetned kell, hiszen az eredmény itt sem előzi meg a beletett energiát.

Hidd el azonban, a többi cégvezető sem feleslegesen tölti itt a drága idejét, biztosan megtérül ez a hozzáállás.

Kérdezz, figyelj oda valóban a másikra, értsd meg, neki mi a fontos és támogasd önzetlenül, tevőlegesen a céljai elérésében, ez a leggyorsabb módja annak, hogy ez az energia visszatérjen Hozzád.

adventure-1807524_960_720.jpg

Valóban plusz időt vesz el?

Kéthetente fél nap, amit nem az aktív munkával töltesz. Hidd el, ez az idő más cégvezetőnek is ugyanolyan értékes, mint Neked! Mit keresnek akkor mégis itt?

Kezdjük ott, hogy fejlődést akarnak. Aki pedig csak a cégében dolgozik, az valójában nem cégvezető, hanem vállalkozó, még akkor is, ha alkalmazottai vannak. Célokat kitűzni, megvalósítani időt igényel, ami nélkül nem fejlődni fogsz, hanem ugyanott tartani évek múlva is, ahol most. Ha ezt szeretnéd, valóban nem Neked való az üzleti klub.

Itt egyrészt a vezetői készségeid fejlesztése történik. Másrészt egyszerre bővítheted a kapcsolatrendszeredet, szerezhetsz új ügyfeleket, és az együttműködésekből születhetnek új ötleteid. Arról nem is beszélve, hogy ha keresel céget vagy szakembert, aki segíteni tud az adott problémádon, minősítetteket találsz, akikkel más már dolgozott együtt. Akiknek ugyanúgy fontos, hogy a jó híre terjedjen el egy üzleti közösségben, ahogy Neked is az.

Idővel pedig azt veszed észre, hogy a könyvelődtől az ügyvédig mindenki megtalálható az üzleti klubodban, akivel csak együtt dolgozol. Így a velük való rövidebb egyeztetés a létező leghatékonyabb módon történhet a találkozókon.

Még mindig úgy érzed, Neked erre nincs időd?

Nyitottság

Közhelynek hangzik, de e nélkül semmilyen emberi vagy üzleti kapcsolat nem működik. Az üzleti klubok lényege, hogy megbízható cégvezetők alkossák őket, aki pedig nem az, azt hosszú távon kiveti a közösség. Kiemelten fontos ezért, hogy az együttműködések során mindegyik fél jó tapasztalatokkal távozzon, hiszen az információ sokkal gyorsabban körbeér, mint az elszigetelt kapcsolatokban.

Ami viszont azt jelenti, hogy olyan emberekkel találkozhatsz itt, akik már átmentek több szűrőn, tehát ismeretlenül is bátrabban hívhatsz fel egy ajánlást (amit ráadásul már előkészítettek Neked), vagy kérhetsz meg egy szakembert, hiszen a számára még fontosabb lesz, hogy Te elégedett légy.

Így pedig már nem közhely a nyitottságod, hanem valódi értéket képvisel.

people-3152585_960_720.jpg

Ezért a Te érdeked, hogy vendéget hívj

Az üzleti klubtagság feltétele 10+ minősített ajánlás. Tehát 10 olyan cégvezető ismerősöd, akiket szívesen meghívnál. Szigorú szabálynak hangzik, amivel elsősorban Te profitálsz. Miért?

A fő motívum, ahogy arról már sok szó esett, a bizalom.

Mi történik akkor, ha egy olyan embert hívsz meg, akivel hosszú ideje dolgozol együtt, bátran ajánlod a szakértelme és személyisége alapján tagtársaid figyelmébe, ezért meghívod?

Először is, tagtársaid hálásak lesznek Neked, mert egy valóban értékes vendéget hívsz, lehetőséget adva, hogy ők is kapcsolatba kerüljenek vele. Ezzel építed a klubod, és jót teszel a közösséggel. Ha pedig Te így állsz hozzá, hidd el, legközelebb Neked hívnak majd vendéget.

Mit fog érezni a vendéged? Elhívod őt egy olyan közösségbe, ami számodra fontos, üzletileg ajánlani tudod (hiszen Te itt vagy), lehetőséget adsz arra, hogy bővítse kapcsolatrendszerét.

Talán egy ilyen vendégalkalom nyit meg olyan ajtókat előtte, amiken nagyon hosszú ideje szeretne bemenni. Ezáltal ő is hálás lesz Neked, amit szeretne viszonozni.

Ezzel pedig összefoglaltuk magának az üzleti klubnak a küldetését. Figyelj oda a másikra, halld meg, miben tudsz neki segíteni, tegyél érte önzetlenül, hogy elérje a céljait, és mindezek garantáltan visszatérnek Hozzád.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr1014169373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.