Cégvezetők klubja

Business Flow

Ez nem csak egy workshop! Itt megtanulod 1 percben a lényedet átadni másoknak

2018. augusztus 15. - Business Flow

Ha bemutatkozásról van szó, egyszer van lehetőségünk első benyomást tenni, ez pedig egy üzleti környezetben kulcsfontosságú. Eldöntheti egy későbbi tárgyalás sikerét, vagy hogy kivel tudunk a későbbiekben közösen gondolkodni. Sajnos ezt sem tanítják az egyetemeken, de a jó hír, hogy fejleszthető, és ha elsajátítjuk, az megsokszorozza a lehetőségeinket az élet minden területén.

Azt mondják, attól tanulj, aki már elérte, amit Te szeretnél, így a Varga István által vezetett Elevator pitch workshopra érkezők a legjobb kezekben voltak ezen képesség elsajátításához.

István maga is networking szervezet alapítója, mindamellett fontosnak tartja, hogy a hozzá csatlakozó vállalkozóknak megadjon minden olyan tudást, amivel eredményesebbek lehetnek a találkozók során – és ezáltal a mindennapi életükben is.

Akik már vettek részt ezen a képzésen, tudják, hogy az elmélet mellett személyre szabottan tesztelik, mennyit is ér pár apró változtatás a bemutatkozásukban. A többieknek pedig egy rövid élménybeszámoló következik.

Általában szkeptikus vagyok a workshopokkal szemben. Sosem lehet tudni, hogy kik lesznek ott, hogy mennyire mélyen adják át a tudást, vagy, hogy milyen lesz az előadó.  Varga Istvánt már hallottam többször is beszélni és nagyon jó szónoknak és prezenternek tartom, azonban nem tudtam mire számítsak egy ilyen belső és családi környezetben tőle.

A workshop első fele a miérteket tárta fel előttem. Hogy kitágítható a látószögem. Mivel a legtöbb üzleti reggelire általában azért jönnek az emberek, hogy partnereket és ügyfeleket keressenek. Azonban ezt a látószöget ki kell szélesíteni, hogy működjön a networking rendszere. A helyett, hogy csak egy szemüvegen keresztül nézzük ezt (lehet-e ügyfelem az illető), fel kell venni több másik szemüveget is. Ilyen például az, hogy nem csak én, hanem a környezetemben valaki fel tudja-e használni az illető tudását és szakértelmét. Esetleg a problémáján tud-e a környezetemben valaki segíteni neki. Arról beszéltünk, hogy általában egy találkozó folyamán 20 emberből egynek nem vagyunk szimpatikusak és fordítva is, 20 emberből számunkra van legalább egy, aki nem szimpatikus számunkra. Ezt a fajta pszichológiát kell a szemüvegekkel áthidalni.

kat.jpg

Fontos a bizalmi kapcsolat kialakítása a többi taggal és a stratégiai csoporttal, ezért is fontosak az 1/1-es találkozók is. A workshopon megtanultuk, hogy általában hetente két ilyen 1/1-es találkozót kellene beiktatnunk a heti tervezőnkbe, hogy az illetővel megismerjük egymást mélyebben is. Így akár a tagok egymásnak külső értékesítői lesznek. Eszébe fog jutni a neved egy másik találkozón és összekapcsol vele. Fontos, hogy olyan tagtól kérj tanácsot a problémádra, aki már elérte azt a szintet. Így el tudja mondani az utat, hogy hogyan jutott el oda. Fontos önzetlenül adni a tagok számára, hogy maga a networking folyamatosan áramlásban maradjon. Amit adsz, azt kapod vissza. Ez az univerzum törvénye is, és ez igaz a Business Flowra is. Ezért tedd azt másikkal, amit szeretnéd, hogy veled is tegyenek.

Az egyperces prezentációd nem más, mint egy vízválasztó, marketinges berkekben ezt hívják marketing stratégiának. Ez egy olyan útlevél (István szavaival élve), amit ha jól használsz, elrepít másik országokba, azonban ha nem, akkor nem jutsz el mindenhová, csak egy helyben toporogsz. Ezért is fontos az egyperces bemutatkozás.

Ez után rátértünk a bemutatkozás gyakorlati részére. Négy fő szakasza van a bemutatkozásnak. Ezt a négy szakaszt négy kérdéssel lehet behatárolni. Ezek a Ki? Mit? Miért? Kihez? kérdésekre a válaszok. Az alábbi ábrán is szemléltetve van az egyperces bemutatkozás stratégiája.

kat1.jpg

Az alábbiakban részletezem az egyperces bemutatkozást a saját vállalkozásomon keresztül, hogy jobban lehessen látni, hogyan épül fel.

  1. rész: KI? Ki vagyok én?

Egy mondatban el kell tudni mondani. Általában senki sem szereti, ha vesztegetik az idejét ezért lényegre törőnek kell lenni az első és második szekcióban, hogy maradjon időd a többi szekcióra, mert azokra több időt kell majd fordítanod.
pl: Tóth-Hefler Katalin vagyok, a Virtuális Marketing alapítója.

  1. rész: MIT? Milyen tevékenységet végzek?

Nagyon röviden maximum három mondatban le kell írni minél pontosabban, hogy mit csinálsz. Ha több szolgáltatásod vagy terméked van, akkor válassz ki egyet, és csak arról beszélj. Ez fontos! Sokan pont itt rontják el, hogy az összes terméküket és szolgáltatásukat el szeretnék mondani, pedig azok összezavarják a többi tagot. Válassz ki egyet és csak arról beszélj. Az ebédnél négyszemközt tudsz beszélni a többi szolgáltatásodról is.

pl: Marketing stratégiát és versenytárselemzés készítek, Budapest és vonzáskörnyezetében minimum 3-4 fős cégeknek az üzleti szférában.

kat2.jpg

  1. rész: MIÉRT? Történetmesélés.

Ez az a rész, ahol kicsit jobban meg tudod fogni a hallgatóságot, és el tudod mondani ki is vagy valójában. Az embert fogják látni és kötődni fognak hozzád. Több történet közül is választhatsz. Én csak néhányat sorolok fel ezek közül. Miért csinálod azt, amit? Milyen sikereket értél el? Ügyfél szemén keresztül egy történetmesélés. Milyen kihívásokkal küzdöttem meg a munkám során. Fontos az érzelmekre hatni és őszintének lenni. Nagyon jó, ha viszel bele egy kis humort is, valamint ha tudsz pontos számokat.
pl: 5 évesen éreztem, hogy nem férek a bőrömbe. Hogy valamire hívatott vagyok, de valahogy sosem éreztem rá, hogy mi is lenne az én utam. Ahogy cseperedtem, minden voltam csak akasztott ember nem. Jártam multikhoz dolgozni több éven keresztül, megfordultam családi kis- és középvállalkozásoknál is, azonban nem éreztem a helyem. Egyet tudtam csak. Marketinggel szeretnék foglalkozni, mert ez a szenvedélyem. Imádom, hogy kreatív lehetek benne, hogy teremthetek és tudok az embereken segíteni. Ezért lettem végül egyéni vállalkozó.

kat3.jpg

  1. rész: KIHEZ? Kihez keresek kapcsolatot?

A 2. és a 4. rész összekapcsolódik, mivel tükröznie kell a 4. résznek a 2. részben leírtakat. Például én a második részben azt írtam, hogy üzleti kkv-nak segítek be. Akkor a 4. részben nem mondhatom, hogy multikat keresek, mert nem releváns. Fontos, hogy érezzük, a kapcsolatot a két rész között. A negyedik részben pontosan le kell írni, kiket keresünk. Akár egyértelműsíteni és példát adni, hogy minél könnyebben tudjanak a tagok asszociálni rá. Az elején támpontot lehet adni azzal, ha leírjuk, hogy jelenleg milyen cégeknek dolgozunk.
pl: Én főleg egyéni vállalkozóknak és marketing cégnek dolgozok, azonban kontaktot keresek üzleti kis és középvállalkozásokhoz, akiknek problémájuk van az online jelenlétükkel, vagy beragadtak egy problémába. Például nem tudják, hogyan növeljék a Facebook látogatóik számát, vagy hogyan indítsák el Instagram profiljukat.

 

A Workshopon mindenki leírta a saját egypercesét és közösen, kiegészítettük azt. A végére mindenkinek egy tökéletes egy perces bemutatkozása lett, amit volt szerencsém ma kipróbálni sikerrel. így utólag azt kell mondanom, hogy mindenképpen érdemes elmenni erre a workshopra, mert sokkal többet ad, mint ami a nevében szerepel.

Tóth-Hefler Katalin írása.

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr4314183499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása