Cégvezetők klubja

Gondolkodj felelősen, segíts tudatosan!

2018. november 20. - Business Flow

petra.jpg

Kevesen tudják már egészen fiatalon, milyen irányba szeretnének menni, és még kevesebben azok, akik életük során mindvégig követni tudják a vezérfonalukat, még akkor is, ha ez néha kreatív fordulatokat jelent pályájukon.

Pálfalvi Petra már gyermekként hatalmas szociális érzékkel fordult a betegek, idősek és nehezebb sorsú emberek felé, nagyon korán megjelent az életében az indíttatás: segíteni szeretne rajtuk.

Ilyen az, amikor a külső szépség a belsővel párosul: elsőként szépségversenyt nyert, majd nyolc évvel ezelőtt a Miss Hajdú-Bihar, későbbi MissSupranational, egy világverseny döntője fő szervezőjeként vállalt szerepet.

Ezt a lehetőséget is megragadva arra, hogy a figyelem középpontjába állítsa a jótékonyságot, a Leukémiás Gyermekekért Alapítványt látogatták meg a döntős lányokkal, hogy mosolyt csaljanak a kis betegek arcára.

Belelátva az alapítvány életébe, problémáiba megszületett benne a döntés: a civil szervezeteket szeretné támogatni abban, hogy kövessék a gazdasági trendeket amellett, hogy kiállnak az általuk képviselt ügy mellett.

A nap mint nap tevékenykedő hétköznapi hősök nincsenek a figyelem középpontjában, nem kapnak elismerést, kellő támogatást, miközben példát tudnának mutatni szerencsésebb társainknak kitartásból, pozitív hozzáállásból, ha szélesebb körhöz eljutna az üzenetük.

Petra meglátta azt, hogy szemléletformálásra van szükség minden területen: a magánemberek életében, akik a problémákra fókuszálnak ahelyett, hogy meglátnák a lehetőséget mások támogatásában. Az alapítványok működésében, akik megfelelő kommunikáció hiányában nem jutnak a szükséges támogatásokhoz. És a cégek számára, akiknek üres marketing költés helyett egy-egy jó ügy szolgálatát kínálja alternatívaként, ami nem mellesleg a megítélésüket is javítja. Mindezt úgy, hogy nem okoz a vállalkozások működésében plusz feladatokat, terheket a segítségnyújtás, hiszen Petra magára vállalja az alapítványok megbízhatóságának ellenőrzésétől minden hozzájuk jutó adomány útjának végigkövetéséig a teljes folyamatot.

Célul tűzte ki, hogy a 2017-ben általa alapított CS.A.K. Alapítvány rendezvényén, a „The Angel Of The Years”-en évről évre átadásra kerüljenek nyolc különböző kategóriában a karitatív díjak. Ezzel hazánkban újítóként mutatna utat a nemes célokért való összefogásra, ami által minden résztvevő egy kicsit többé válik.

Besnyő Gyöngyvér: Az emberekre való odafigyelés lételemed, de mióta foglalkozol a kapcsolatépítéssel tudatosan, célirányosan?

Pálfalvi Petra: Már a szépségverseny során észre vettem, hogy a kapcsolatok építése egy vállalkozás alappillére. Tudatosan és szervezetten 2018. év elejétől amikor is egy rendezvényen találkoztam a BusinessFlow-val.

Besnyő Gyöngyvér: Hogyan találkoztál a Business Flow-val és mi fogott meg benne, hogy végül a Debrecenben elsőként induló klub alapításában részt vettél?

Pálfalvi Petra: Budapesten találkoztam a BusinessFlow-val a KKvTop 100 konferencián. Megtetszett a szervezők profizmusa és nem voltak erőszakosak. Segítőkészek voltak és úgy irányították a networkinget, hogy nőként ne kelljen feszengenem a többnyire férfi vállalkozók között. A lazaság profizmussal párosult és ez fogott meg.

Besnyő Gyöngyvér: Mik a rövid és hosszú távú terveid és hogyan kapcsolódnak a Business Flow-val való céljaidhoz?

Pálfalvi Petra: Varga Istvánnak köszönhetően a megbízható civil szervezetek, akik a felületünkön regisztrálva vannak, lehetőséget kapnak, hogy a helyi BFlow csoportokban bemutatkozhassanak és missziójukat ismertessék a vállalatvezetőkkel. Így most azon dolgozom, hogy minden csoportba mihamarabb tudjanak bemutatkozni, ezzel is segítve a minősített alapítványokat, egyesületeket.

A BFlow egy közösség, ahol a bizalom és a fejlődés közös. Így bízom benne, hogy a jövő évi CSR kampányaimhoz a szervezetben lévő vállalatok fognak részt venni ezzel is segítve a brandépítésüket és piaci szerepüket.

Besnyő Gyöngyvér: Hogy látod, a cégvezetők gondolkodásában mennyire kap szerepet a jótékonyság? Meg kell ismertetni velük, mint alternatívát, vagy már sokan keresik a lehetőségét, csak a hogyanokban várnak iránymutatást?

Pálfalvi Petra: Sok cégvezetővel beszélgettem az elmúlt két évben és nem tudok általánosítani. Ami viszont elszomorított, hogy 80 %-ban nem jó véleménnyel vannak a civil szervezetekről. És több esetben mondták azt, hogy adnának, ha tudnák, hogy biztosan arra a célra használják, amire ők azt szánják! A negatív tapasztalások ellenére mindenki egyetértett abban, hogy a megbízhatósági lista igen is kell, és sokat segít nekik a rendszerünk, a leinformálás és a tervezett CSR kampányok.  A cégvezetők nagyon kis százaléka használja tudatosan és profin a CSR-t. Pedig ez a marketing eszköz 2019-től nemzetközi szinten is trend és irány lesz a brandépítésben.

Besnyő Gyöngyvér: Mit látsz szükségesnek ahhoz, hogy teljesen különböző gondolkodásmódú, habitusú emberek egy üzleti klubban eredményesen tudjanak együtt működni? Mik azok az összetevők, amiktől jól sikerülnek szerinted ezek az együttműködések?

Pálfalvi Petra: Amit én tapasztaltam, hogy a BusinessFlowhoz olyan üzletemberek csatlakoznak, akik fejlődni szeretnének és felismerték, hogy változtatniuk kell, hogy sikeresebbek legyenekNem konkurenciát látnak a csoporton belül, hanem csapatot, ami erősítheti a saját vállalkozásukat.

Besnyő Gyöngyvér: Mit tanácsolnál annak, aki még sosem vett részt üzleti klubon? Miért próbálja ki és hogyan álljon hozzá, amivel eredményes lehet?

Pálfalvi Petra: Keressék meg azt a csoportot, ahol a fejlődésükhöz szükséges vállalkozások vannak és nézzék meg, hol milyen előadók lesznek. Ezek alapján már az első két alkalommal olyan segítséget fognak kapni, ami célzott és hasznos számukra. Csak lazán és fogalmazza meg magának merre szeretne fejlődni és így hatékony segítséget fog kapni a klubban :)

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr6014383220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.