Cégvezetők klubja

Sikergyanús újévi fogadalmak vállalkozóknak

2018. december 28. - Business Flow

pexels-photo-1483937.jpeg

Év vége van, az összegzés, lezárás és az új év tervezés ideje. Mindezekhez van néhány napunk, amíg megállva fókuszáltabban tudunk olyan dolgokkal foglalkozni, amikre máskor nem jut idő.

Érdemes velük foglalkozni, hiszen akkor léphetünk tovább, ha tisztán látjuk, mivel végeztünk, hova jutottunk el. Ezután pedig jöhet a következő időszak tervezése, a távlati célok kitűzése, amivel a megvalósításukhoz teszünk egy nagy lépést.

Minden cég, vállalkozás egyéni ugyan, de a szemlélet az, ami hosszú távon, következetesen alkalmazva megkülönbözteti azokat, akik nagyra tudtak nőni azoktól, akik kicsik maradtak.

Bármi is legyen a célod, amire biztosan szükséged lesz cégvezetőként és vállalkozóként: új üzleti kapcsolatokra. A mindennapi élet sem működik kapcsolódások nélkül, ez alól pedig a vállalkozásod sem kivétel.

Ha csak egy új szokást alakítasz ki az elkövetkező évben, amitől a céged növekedését várod, egy üzleti klubhoz való csatlakozás legyen az.

Hét jó okunk van rá, miért, amiket a Business Flow-hoz tartozó legsikeresebb cégvezetőktől gyűjtöttünk össze, ezért garantáljuk, hogy tesztelt, bevált tanácsokról van szó.

 

1. Az újító szemlélet kívülről érkezik

 

Ha megfogalmaztad, hova szeretnél eljutni az elkövetkező időszakban, azt is érdemes látnod, mire van szükséged ehhez. Nemzetközi piacra lépnél? Bővítenéd az ügyfélköröd? Új területekkel egészítenéd ki a tevékenységed?

Amikor már kész stratégiád van, csak mondanod kell, kiket keresel a megvalósításához, és előbb vagy utóbb eljutsz hozzájuk a közösség által. Ha még csak a tervezési fázisban tartasz, új szempontokkal, irányokkal gazdagodhatsz, ha megosztod más vállalkozókkal az elképzeléseid.

Az új ismeretségek – főként, ha egy irányba tartotok – katalizátorként hatnak a vállalkozásodra.

 

2. Ne sokat, hanem okosan dolgozz!

 

Biztosan imádod a munkád, nem is tekinted annak, de kihozod-e belőle a maximumot? Természetes az, ha a vállalkozásod kezdetén minden munkafolyamatot magad felügyelsz, mert értékes tapasztalatokat szerzel közben. Később viszont ha fejlődni, fejleszteni szeretnél már ki kell adnod azokat, amik nélküled is működnek.

A stratégia alkotást, az önképzést, a döntéshozatalt és a kapcsolatok építését nem bízhatod másra. Ezekre pedig mind kell energiát szánnod, ha önfoglalkoztatóból cégvezetővé szeretnél válni.

Arról nem beszélve, hogy ha kívülről tudod nézni a vállalkozásod, megláthatsz olyan dolgokat is, amiket benne élve nem vennél észre. Ehhez néha ki kell lépned a mindennapok taposómalmából, hogy távolról tekinthess rá.

Nézd olyan szemmel a feladataid, hogy mi szolgálja a magasabb célodat, amivel egyszer belekezdtél. Ezek többnyire a nem sürgős, de fontos dolgok halmazába esnek, ezért gyakran toljuk félre őket a hétköznapi tennivalók miatt.

pexels-photo-280277.jpeg

A legnagyobb értéked az időd, ezért szánj arra, ami a távlati célokhoz segít hozzá, mert ez lesz az a befektetés, ami biztosan megtérül. Az önfejlesztés, a kapcsolataid bővítése mind ilyenek, amiket egy helyen találsz meg egy üzleti klubban, hogy hatékony legyen az ott töltött idő.

 

3. Ne csak kifelé fejlessz, cégen belül is van feladat.

 

Még a kimagaslóan jól működő cégeknek is van min fejleszteniük, ha éppen nem kifelé, a belső folyamataikat rendszerezni, megújítani. A belső munka előzi meg a nagy változásokat, és utánuk is érdemes „rendet tennünk”, ami a folyamatok optimalizálását jelenti.

Ezek önmagukban nem látványos feladatok, de a növekedésnek feltételei, így sosem leszünk velük készen.

Ha tudod, hol tartasz, és mit tűztél ki a céged elé, milyen új munkatársakra, szaktudásra van szükséged ezekhez?

Még ha pontosan tisztában vagy is vele, kihívást okozhat megtalálni a megfelelő képességekkel, személyiséggel rendelkező embereket, akik előrébb mozdítják a céged.

Az üzleti klubok nagy előnye, hogy megismerjük egymást, így meggyőződve a másik tudásáról, hozzáállásáról csökken a hibás döntések lehetősége.

Mivel ezekben a klubokban a hosszú távon tervezők vannak előnyben, ha Te is így működsz, bátrabban, több bizalommal vághatsz bele az együttműködésbe, mintha ismeretlenül tennéd egy új munkatárssal, alvállalkozóval.

 

4. Keresd a stratégiai együttműködéseket

 

Henry Ford többek között abban volt zseniális, hogy maga köré gyűjtötte azokat az embereket, akik egy-egy terület mesterei voltak. Velük együtt tudott kimagaslót alkotni.

Ma a mindenki által ismert világcégek esetében is csapatok, mesterelmék dolgoznak együtt egy-egy probléma megoldásán, amikből aztán az újító ötletek, innovációk születnek.

pexels-photo-1374361.jpeg

Hogyan tudod ezt Te is alkalmazni a vállalkozásodban? Egyedül kevesen jutnak messzire, ezért találd meg azokat a stratégiai partnereket, akiknek a tevékenységeivel kölcsönösen kiegészítitek egymást. Így egyrészt szélesebb piacban tudsz gondolkodni, másrészt magasabb szinten szolgálhatod ki az ügyfeleidet is. Nem beszélve a stratégiai partnerekkel közösen megvalósított elképzelésekről, új termékekről.

Csapatban mindenki erősebb, ezért keresd azokat az üzleti klubokat, ahol tematikusan tudsz kapcsolódni más vállalkozókhoz, cégvezetőkhöz.

 

5. Jó érzés tartozni valahova

 

Vállalkozóként, cégvezetőként hiába vesznek körül jól működő emberi kapcsolatok, a cégeddel kapcsolatos kérdéseidben, döntéshozatalban sokszor nem tudod kikérni olyan ember véleményét, aki látja, érti a folyamatokat.

Amikor hasonló gondolkodású, problémakörű emberekkel veszed körbe magad, gyakran egy-egy gondolat elég ahhoz, hogy átlendítsen egy dilemmádon, esetleg pont Te adod meg a másiknak a hiányzó láncszemet.

A döntés felelőssége továbbra is a Tiéd, de van kivel megosztanod az ehhez fűződő elképzeléseid, és építő visszajelzéseket kapsz, ez pedig a végeredményre is pozitívan hat. Mint az útjelző táblák: lerövidítik az utat és segítenek elkerülni a hibákat.

 

6. Jó hírünk van: a növekedés csak rajtad múlik

 

Biztosan észrevetted már, hogy minden feladat addig tűnik megoldhatatlanul nehéznek, amíg sikerrel túl nem jutsz rajta. Vagy visszatekintve, a mai tudásoddal mennyivel könnyebben vetted volna azokat az akadályokat, amiknél korábban megtorpantál.

A hibákból is tanulunk, de nem feltétlenül kell a sajátod árán előrejutnod, ha más tapasztalatából is gazdálkodhatsz.

Ha olyan emberekhez kapcsolódsz, akiknek már eljutottak oda, ahova Te most még csak tartasz, észrevétlenül másolod azokat a működő mintákat, amikkel ők elérték az általad is kitűzött célt.

 

7. Vállalkozni = alkalmazkodni

 

Ha az állás helyett a haladást választottad, akkor az élethosszig tartó tanulás mellett kötelezted el magad. Ahogy egyre gyorsabban fejlődik a világ, ezzel Neked is lépést kell tartanod, ha versenyképes szeretnél maradni.

Csatlakozz olyan közösséghez, ami a cégedhez hasonlóan fejlődik, és távlati célokkal rendelkezik. Az információ, ami ott beáramlik, megadja számodra azt az előnyt, amivel alkalmazkodni tudsz az egyre gyorsuló változásokhoz.

És mint tudjuk, az győz, aki rugalmasabban alkalmazkodik az újhoz.

Sikerekben és eredményekben gazdag új évet kívánunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr8914519146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.