Cégvezetők klubja

Aki segít megtalálni a vezetők saját hangját

2019. június 12. - Business Flow

pb1_1.png

Az információ alapú társadalomban hatalmas előnyre tehet szert, aki gyorsan és hatékonyan dolgozza fel és szűri ki a számára fontosakat. Ha pedig ezeket az információkat még érthető, befogadható formában is tudja kommunikálni, bármilyen területen nélkülözhetetlenné válik tudásával.

Pető Bence számára már gyerekként egyértelmű volt, hogy az információk gyűjtése és feldolgozása a szenvedélye, ovis korában a zsebpénzét Nemzeti Sportra gyűjtötte, amit nem csak vásárolt, hanem az elejétől a végéig el is olvasott… de egyéb témák is érdekelték a sporton kívül.

2013-ban vette kézhez a jogi diplomáját, és ugyan már akkor egyértelművé vált számára, hogy nem a szakmájában találja meg a helyét, azt azonban még nem tudta, hogy hogyan tovább.

Ezért két év jogi referensség következett a Miniszterelnökségen, de már akkor követni kezdte Pongor-Juhász Attila munkásságát, olvasta a hírleveleit, részt vett az Elit Coaching képzésén, és érezte, egyszer még együtt fognak dolgozni.

Tehát lassan elindult egy visszafordíthatatlan folyamat a vállalkozóvá válás felé, mert az alkalmazotti időszakot bizonyos tekintetben „langyos víznek” érezte.

Gyorsan következett a döntés, elhagyta a biztosnak tűnő közszférát, majd vállalkozóként elkezdte keresni, mire van szüksége a többi cégvezetőnek. Napi szinten azon gondolkodott, hogyan tudná a benne rejlő adottságot kihasználni arra, hogy támogassa vállalkozó társait…

Amit látott bennük: a jó szándék, az ambíció és a tenni akarás elegyét, ami gyakran domináns habitussal párosul, ezért úgy érezte, hogy számukra – a vevői bizalom és szimpátia kialakításához – a jobb kommunikáció és üzenetek becsomagolása vezetne el.

A hogyanokra nemsokára meg is érkezett a válasz, pár hónappal a vállalkozóvá válása után maga Pongor-Juhász Attila kérte a segítséget az anyagai rendszerezéséhez. Az együttműködés pedig olyan jól sikerült, hogy Attila egészen újszerű tartalmakat tudott megosztani a követőivel, illetve ezután bevonta Bencét a megjelenő könyve írásába is.

Akkoriban itthon még kevésbé volt elterjedt a szakmai könyv a márkaépítés eszközeként, pont ezért volt nagy dolog, hogy az egyik rendezvényen a felhívásra – „aki megírja a saját könyvét, az Attilával szerepelhet a színpadon” – tízen vágtak bele a lehetetlennek tűnő feladatba.

És amiért meg tudták valósítani az az volt, hogy Bence ott állt mellettük, segítette őket a folyamatban, hogy a bennük lévő tudást érthető formában adják át.

bkk19-min.jpg

Az ezen könyvekben való közreműködésével döbbent rá arra is, hogy a siker csak 10%-ban múlik a könyvön, a maradék 90% a háttérfolyamatokon, a marketingen áll vagy bukik. Továbbgondolta ezért a folyamatot, és most olyan közösség létrehozásán dolgozik, akik a vállalkozókat személyre szabottan tudja támogatni a számukra nehezebb, hiányosabb területeken. Mindenkit ott, ahol arra a legnagyobb szüksége van.

Nagy sikerének tartja, hogy idén március óta Brendon Burchard személyes Mastermind-programjának tagja. Abból a célból, hogy az ott szerzett új ismereteket azonnal közvetíteni tudja a magyar vállalkozók felé, kidolgozott egy mentoring programot, amelynek célja a sok taktikai jellegű tanítás mellett a megfelelő gondolkodásmód kialakítása: megtanítani a vállalkozókat elkötelezett követőtábort építeni, magukat szakértő szerepkörbe helyezni, folyamatos passzív bevételre szert tenni a tudásukkal, tapasztalatukkal.

Könyvmarketing specialistaként is egy másfajta szemléletet próbál átadni a vezetőknek: a hazai piacon nem feltétlenül a könyvük eladásából kell számítaniuk nagy profitra, a ráépülő termékek, szolgáltatások iránti érdeklődést azonban megsokszorozhatja, ha egy szakértőnek van saját könyve.

Számtalan más előnyt is kovácsolhatnak belőle azok a vállalkozók, akik végigjárják ezt az utat, önmagunk újradefiniálása ugyanis a személyiségfejlődésünk elengedhetetlen része, ráadásul a könyvírás folyamata során elhagyjuk a komfortzónánkat, olyat tanulunk meg, amit még sosem csináltunk, ami szintén hozzájárul a fejlődésünkhöz.

Besnyő Gyöngyvér: Megjártad az utat a közszférától a vállalkozó létig, most pedig vállalkozókat oktatsz. Volt tapasztalatod az eddigi életutad során a szervezett kapcsolatépítéssel?

Pető Bence: Van egy mondás, amely szerint „a sikereidet 5 év múlva azoknak az embereknek köszönheted, akivel találkozol, valamint azoknak a könyveknek, amit elolvasol”. Az utóbbit ösztönösen is művelem, nehezen bírnám ki, hogyha nem vehetnék a kezembe könyvet vagy hallgathatnék önfejlesztő tananyagokat.

Azonban emellett tudatosan keresem és kutatom azokat a közösségeket, amelyek profi módon szerveződnek. Mindig is szerettem volna megtudni, hogy mi az, amitől működnek, illetve mik azok, amik megakadályozzák a bizalmi kapcsolatok kifejlődését. Részt veszek ma is több közösségben (nem csak vállalkozóként), el sem tudnám képzelni az életemet e nélkül. Semmi sem ad akkora motivációt, mint amikor vannak bajtársaid, és számos esetben értük olyat is megteszel, amit már egyedül régen feladtál volna.

Ráadásul nem gondolom, hogy a XXI. században bármilyen vállalkozás vagy márka működhetne kapcsolatépítés nélkül. Ezért is biztatom arra a vállalkozókat, hogy építsenek fel olyan közösséget, alakítsanak ki egy olyan kultúrát a vállalkozásuk köré, amely a hasonlóképpen gondolkodó, egyazon értékrendet valló embereknek „otthona” lehet. Ezt azonban nehezen tudják megtenni úgy, hogy ők maguk nem részesei egyetlen vállalkozói klubnak sem, hiszen akkor nincs mintájuk erre. 

Besnyő Gyöngyvér: Elsőként vendégelőadóként érkeztél a Business Flow üzleti klubba. Milyen tapasztalatokkal távoztál ekkor? Mit láttál a résztvevőkön az előadásod hatására és hogyan érezted magad?

Pető Bence: Kellemes és nagyon bizalmas hangulat fogadott, többen is kiemelték a bemutatkozás során, hogy kifejezetten az előadásom miatt jöttek el erre az alkalomra. Bízom benne, hogy nem is okoztam nekik csalódást. Számomra is nagy tapasztalatot jelent, hogy az előadás után milyen kérdéseket tesznek fel az érdeklődők – kiderül, hogy mi volt kevésbé érthető, hogyan érdemes fogalmazni következő alkalommal…

Azonban kiemelném, mert ez nagyon fontos dolog: az emberek alapvetően a tudásért, valamilyen problémájuk megoldásáért fognak hozzád, mint vállalkozóhoz fordulni. Ha megkapják a választ a kérdésükre, segítesz a helyzetüket megoldani, akkor illedelmesen megköszönik, és kifizetik a szolgáltatást. Egyszer.

Neked viszont a célod az, hogy ne csak egyszer segítsd őket, hanem akár innentől fogva folyamatosan. Ezt viszont csak úgy érheted el, hogyha megtalálják ott azokat az embereket, társakat, akikkel jól érzik magukat. Ezért feladatod biztosítani a számukra a hasonlóan gondolkodó emberek közösségét.

Besnyő Gyöngyvér: Egy következő alkalommal vendégként egy másik oldalról ismerhetted meg az üzleti klubok világát. Erről mi a véleményed?

Pető Bence: A legnagyobb felismerésem a szervezettség volt. Sokaknak tele van a hócipőjük a szokásokkal, a rituálékkal és a protokollal. Bevallom, én sem kedvelem azokat a szertartásokat, amelyek során a körítés nagyobb hangsúlyt kap, mint a valódi (belső) tartalom. Ezúttal azonban értelmet nyert, hogy miért van egy ilyen találkozónak következetesen megszabott menetrendje.

Sokan ültünk az asztal körül, és ha nincs egy határozott moderátor, illetve egy végiggondolt programterv, na meg persze az azt tiszteletben tartó résztvevők, akkor könnyen széteshetett volna a találkozó. Így azonban kiszámítható volt, pörgős és élvezetes.

Besnyő Gyöngyvér: Vezetőket képzel, az ő kihívásaikra kínálsz megoldást. Hogy látod, egy üzleti klub hogyan tud a fejlődésben, önképzésben segíteni? Neked személyesen mit tud nyújtani?

Pető Bence: Egyrészt ahogy már említettem is, mintát ad a vezetőknek, akiknek szintén feladatuk, hogy az embereket – akár a munkatársaik, akár a vevőik – vezessék. Másfelől viszont új készségekhez juttat, ha emberekkel network-ölsz, beszélgetsz, nekik segítesz vagy éppen az ő segítségüket fogadod el. Nagyon sok mindent tudunk már elméletben, azonban gyakran ezt a tudásunkat nem követik tettek. Egy ilyen klubhoz való csatlakozás azonban számos olyan helyzetbe hoz, aminek köszönhetően átléped az árnyékodat, és olyan dolgokat teszel meg, amit talán magad sem gondoltál volna.

A nagyobb önbizalom pedig óriási energiát, még nagyobb célokat és több segítőtársat jelenthet. Ez az én tapasztalatom is.

Besnyő Gyöngyvér: Mit tanácsolsz azoknak, akik még sosem jártak üzleti klubban, milyen kezdeti hozzáállásra van szükség, hogy eredményes legyen a részvételük és jól érezzék magukat?

Pető Bence: A legfontosabb tanácsom az, hogy ne rövidtávban gondolkodj. Az emberiség minden problémája a hosszú távú / stratégiai gondolkodás hiányából ered, és ha belegondolsz, akkor vélhetően a Te jelenlegi problémáid gyökere is biztosan ez. Még akkor is, hogyha nem is a Te rövidtávú gondolkodásodból, hanem máséból származik.

Az emberi kapcsolatokhoz türelem szükséges és alázat; ezek hosszútávon megtérülő befektetések. Nem olyanok, amikből néhány hét után jelentős hasznot lehet realizálni; itt akkor van eredmény, hogyha folyamatosan ápolod őket, és ténylegesen segíteni tudsz másoknak magasabb életminőséget biztosítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr4414890614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.