Cégvezetők klubja

Business Flow

Ne csak tudd, tanítsd is!

2018. november 06. - Business Flow

p_adam.jpg

A tanulás legegyszerűbb módja, ha játszva próbálunk elsajátítani egy új ismeretet, a gyerekeknél ez nem szorul magyarázatra, elég az ilyenkor csillogó szemeket látni. Azonban a játék jobb esetben nem ér véget a gyermekkorral, erre utal az az idei adat, mely szerint Magyarországon a 18 és 65 év közötti okostelefon tulajdonosok 70%-a játszik. Férfiak és nők egyaránt.

Az RPG játékoktól a nyelvtanulást segítő appokig számtalan eszközzel csiszolhatjuk képességeinket, és nyugodt szívvel állíthatjuk közben: ma is tanultam valami újat, szereztem egy új készséget.

Ugyanígy a cégek stratégiájában, marketingjében is szerepet kap a játék, tudatosan vagy intuitíven alkalmazva.

Aki pedig ezt a témakört tudományos részletességgel ismeri és alkalmazza, Pusztai Ádám.

Ádám veszprémi egyetemistaként ébredt rá arra, hogy ha valami újat szeretne tanulni, amit az intézményes keretek nem biztosítanak, akkor létrehoz egy közösséget, ahol koncentrálódik ez a tudás.

Az igényt tett is követte, és megszületett a Collabri, mely egy ernyőszervezetként megkerülhetetlen azok számára, akik Veszprémben szeretnének új információkhoz jutni. Hogy csak pár témát említsünk a teljesség igénye nélkül: online marketing, márkaépítés, szövegírás.

Egy másik projekt a Toastmasters volt, ami az előadó képességeket, a retorikát, a beszédírást fejleszti, a hazánkban első budapesti klub nyomán a veszprémieknek. A találkozókon résztvevők megtanulják hatékonyan átadni a mondanivalójukat, amit aztán az élet minden területén kamatoztathatnak.

Egy TEDx rendezvényen történő látogatás, az előadás és a kapcsolatépítés lehetősége hozta a következő ötletet: először előadóként, majd egy 100 fős TEDx konferencia licenszével szervezőként vállalt szerepet a TEDxBenedekHegy létrehozásában. A beszélgetésünk alatt éppen a kilenc októberi TEDxBenedekHegy előadás előkészületei zajlottak, melyek novembertől láthatóak a Youtube csatornán. Nem érdemes kihagyni! 

A fő projektről azonban még nem esett szó, ez a www.kollektiva.eu, mely hazánkban elsőként a KKV-knak és startupoknak segít abban, hogy a játékosítást, gamifikációt hogyan használhatják a stratégiájukban. Az Ádám által alapított Kollektíva csapata képzések formájában - e-mail kurzus, egyetemi képzés, online a saját időbeosztásban haladóknak – és tanácsadásként igyekszik iparágtól függetlenül tudatossá tenni a gamifikációs stratégiákat, mellyel nem csak a tanulás, hanem vállalkozások működtetése, kommunikációja, marketingje egyaránt hatékonyabbá tehető, ennek ellenére hazánk körülbelül öt éves lemaradásban van világviszonylatban.

A kihívásra válaszként tanácsadások és gyakornoki programok keretében tanítják az egyetemről kikerülő fiatalokat, akik érkezhetnek bármilyen területről, hiszen a játékosítás független attól, hogy egy HR-es vagy marketinges szeretné használni a tevékenysége során.

Ádám rövid, de annál eseménydúsabb pályáját szemlélve olyan tudásközösségekbe botlunk, ahol a világot érteni, jobbá tenni akaró emberek csoportosulnak, tele kíváncsisággal, tudásvággyal, ambíciókkal. A témák kifogyhatatlanok, csak legyen, aki tanítja őket. Ha pedig van, akkor előbb-utóbb egy közösség kiemelkedő tagja lesz.

Besnyő Gyöngyvér: A kapcsolatokban rejlő lehetőségeket, egymás tudásának az értékét már nagyon korán felismerted. Mióta építed ennyire átgondoltan a kapcsolatrendszered és mi volt, ami először efelé terelt?

Pusztai Ádám: Amikor egyetemre kerültem, volt szerencsém kollégiumban lakni. Egy kollégium az egyik legjobb hely arra, hogy a közösséghez való tartozás érzését megtapasztalja az ember, annak minden előnyével: ismertségek, információk, segítség van egy karnyújtásnyira.

Besnyő Gyöngyvér: Amikor először hallottál a Business Flow-ról és jöttél el előadást tartani, mi fogott meg? Mire mondtál igent?

Pusztai Ádám: Krucsai Ilonával találkoztam egy meetupon, ő említette a BF-t. Tetszett a lelkesedése, a közösség célja, és érdeklődő embereknek mindig élmény új dolgot mutatni. Erre a legjobb módszer a személyes találkozás, így semmi kétségem nem volt afelől, hogy a BusinessFlow találkozók remek alkalmak lesznek arra, hogy tudást cseréljünk és új dolgokat tanuljunk.

Besnyő Gyöngyvér: Mi a célod a Business Flow-n belül egyéni szinten és az egyes klubokban, ahol előadóként voltál jelen?

Pusztai Ádám: Számomra mindig izgalmas lehetőség olyan emberekkel találkozni, akik változtatni akarnak valamin, jobbá akarják tenni a világot kicsiben vagy nagyban, akik alkotnak. Az üzleti találkozókon pont ilyen személyekkel találkozhatok, és ha egy előadással, egy beszélgetéssel vagy egy ötlettel adhatok nekik valami pluszt, akkor már megérte részt vennem.

Besnyő Gyöngyvér: Hogy látod a visszajelzések alapján, mikre van leginkább szüksége a hazai KKV-knak? Miből van leginkább hiány, amit megtalálnak egy-egy kapcsolatépítő közösségben?

Pusztai Ádám: Én leginkább egy áttekintő tudást hiányolok. Hozzánk gyakran jönnek például olyan cégek, akik játékosítani szeretnék egy-egy kampányukat. Amikor elkezdünk beszélgetni, hogy pontosan mire van szükségük, milyen problémát kellene megoldanunk, hamar világossá válik, hogy jobban járnak, ha megtanulnak jobb marketing szövegeket írni vagy kiadják ezt a feladatot hozzáértőknek – ezzel jobb hatásfok javulást érnek el, mint velünk. Hasznos lenne mindannyiunk számára, ha a KKV-k tudnák, hogy milyen területek léteznek egyáltalán, amivel érdemes foglalkozni az eladáson és a saját tevékenységükön kívül (grafika, szövegírás, kódolás, miegymás), és ezeket megfelelően tudnák priorizálni. Mi hiába találunk ki egy remek pont- és hűségrendszert, ha túl zagyva a felhívás és a marketing üzenet.

Besnyő Gyöngyvér: Mit tanácsolnál a vállalkozóknak, vállalkozásoknak, miért fektessenek hangsúlyt a kapcsolatépítésre, még ha elsőként erre nehezen is szakítanának időt?

Pusztai Ádám: A kapcsolatépítés maraton, nem sprint. Hosszú távon lesznek előnyei, hiszen ahhoz, hogy egy kapcsolat gyümölcsöző legyen (új lehetőségek és üzletek jöjjenek onnan), magas fokú bizalmat kell kiépítenünk. Ennek a legegyszerűbb módja szerintem az önzetlen segítség. Gary Vaynerchuk azt mondta, hogy az önzetlenségnek ponttal kell végződnie, nem vesszővel. Ha az adott közösségben, amihez csatlakoztál, valakinek olyan kérdése van, amit meg tudsz válaszolni vagy talán többet is tehetsz, akkor segíts neki! A bizalom ROI-ja magasabb bármilyen sales-nél.

Besnyő Gyöngyvér: Hogyan kezdjen a kapcsolatépítésbe, aki kevésbé közösségi személyiség? Merre induljon, hogy találja meg azokat a közösségeket, ahova érdemes tartoznia?

Pusztai Ádám: Gombamód szaporodnak azok a közösségek online és offline is, amelyekhez érdemes csatlakozni. Kérdezz körbe! Kezdd azokkal, ahol az ismerőseid is tagok, így nem lesz teljesen ismeretlen a terep, aztán szép lassan térképezd fel, hogy milyen más csoportok léteznek, amelyekhez érdemes csatlakozni.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr8314356167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása