A növekedés születésünktől kezdődően a természetünk, folyamatosan többé szeretnénk válni, előrelépni, ezért vannak vágyaink és tűzünk ki magunk elé újabb és újabb célokat.
Noha a növekedés minden vállalkozás számára mást jelent, ami közös bennünk, hogy a befektetett munkánk, energiánk szükséges hozzá, hogy eredményeket érjünk el.
Mik kellenek még ezen kívül ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célokat?
Könnyebben és eredményesebben haladunk például akkor, amikor egy közösség van mellettünk, akik ugyanúgy látják ezeket a célokat, és együtt gondolkozva, munkálkodva teszik többé, színesebbé az eredményt.
Egyedül gyorsan lehet haladni, csak nem olyan messzire, márpedig a növekedés messzi távlatokat jelent, ezért a rutinosabbak már nem magukban vágnak bele az útnak. Stratégiában és stratégiai partnerekben gondolkodnak, mert tudják, egy pontig képesek csak mindent egy kézben tartani.
A közösség mellett felkészültségre is szükség van, tervezésre. Ugyanakkor ha nem indulunk el időben, megmaradunk az álmodozásnál és lemaradunk a piacunktól.
A rugalmasság is egyre fontosabb tartozéka a fejlődésnek, hiszen ahogy változik piacunk, úgy kell egyre gyorsabban alkalmazkodnunk a megváltozott szabályokhoz. És nem csak alkalmazkodnunk, élen járni, elsőnek lenni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle.
Előrelépni mindannyian szeretnénk, azonban a kihívásokhoz fel is kell nőnünk, aminek van egy egyéni egészséges üteme, ha meg szeretnénk tartani az elért szintet.
Az ütem pedig leginkább a cégvezetőn múlik, akinek ismernie kell vállalkozása szűk keresztmetszetét, a javítandó pontokat, hiszen ha bekövetkezik a várva várt növekvő pálya, elérünk egy mérföldkövet, ugrunk egyet előre a képzeletbeli létrán, ott a megváltozott helyzetben is kézben kell tartani a gyeplőt.
A távlati célok napi szintű feladatokra bontása, a stratégiák és pontos cselekvési tervek betartása, melyet időről időre rugalmasan felülvizsgálunk, a kívülről érkező információk és támogató együttműködések hozhatják el a következő lépcsőfokot cégünk életében.
Így gondolkodik erről egy üzleti közösség vezetője.
Bakos Ádám, Kompakt Design:
Növekedni sokféleképpen lehet. Tud növekedni az árbevételed, az egyéni, vagy a csapat teljesítményed, az üzleti partnereidnek a száma, látogatóid száma, üzleti klubod tagsága, vendégszáma stb. Összességében azt gondolom, hogy a növekedés, fejlődés annak az eredménye, hogy rendszeresen aktívan teszek azért, hogy elérjem a céljaimat.
Ez sokszor nehéz és rögös út, máskor könnyű terep. El kell fogadni, hogy a növekedés a legtöbb esetben nem lineáris. A növekedés folyamatát én úgy képzelem el, hogy időközönként jön egy új kihívás, aminek a megoldásához fel kell nőni, meg kell szerezni azt a tudást, amivel eredményesen meg tudom lépni az adott feladatot. Ez sokszor azzal jár, hogy ki kell lépni a komfortzónán kívülre, de elvégre többek között ezért is választottuk a vállalkozói létet. Mindig van egy könnyebb út, mindig van egy olyan irány, amerre kisebb az ellenállás, kényelmesebb, és sokszor érdemes is ebbe az irányba indulni, hogy a tudatos kockázatvállalás ne menjen át például eredménytelen túlterheltségbe. Azonban, ha mindig a komfortzónán belül maradunk, a fejlődés és a növekedés csekély mértékben valósul meg - tapasztalataim szerint.
Merjünk kilépni azon a bizonyos komfortzónán kívülre, merjünk kockázatot vállalni, merjük elfogadni, hogy az életünkért csakis mi saját magunk vagyunk felelősek. Valahol itt kezdődik nálam a növekedés.