Cégvezetők klubja

Business Flow

Hogyan add el a terméked egy lift emelet alatt?

2018. január 10. - Business Flow

Vállalkozónak születni kell, ezt mondják elsősorban azok, akik sosem élték egy vállalkozó életét, aki maga felel a saját és alkalmazottai sorsáért.

Mindenki mást szeret ebben az életvitelben, és amit szeret, az könnyen is megy számára. Sokfélék vagyunk, mégis vannak olyan tulajdonságok, amikkel egy sikeres vállalkozónak rendelkeznie kell, bármennyire távol álljon tőle kezdetben.

pexels-photo-716281.jpeg

A jó hír az, hogy minden fejleszthető.

Például az egyik legfontosabb, hogy egy vezető be tudja mutatni cégét. Ha kell, egy lift emelet alatt felkeltenie a másik érdeklődését. Vagy hosszabban prezentálnia ugyanígy több ember előtt.

Első benyomást csak egyszer tehetünk, így akinek nem jön magától, hogy lényegre törően, másokat érdeklő módon beszéljen vagy adjon elő, az gyakorlással tudja fejleszteni magában ezt a képességet.

Most egy konkrét helyzetet, az üzleti találkozókon való bemutatkozást vesszük alapul, mivel ezen találkozók nem titkolt célja a cégvezetők tudásának, személyiségének fejlesztése is.

Ha rövid időd van, egy percben kell megfogalmaznod a lényeget, kezd azzal, hogy bemutatod magad. Melyik cégnél milyen státuszt képviselsz. Utána jönnek a következők, ami a jelenlévők számára a legfontosabb, ezért fogalmazd meg úgy, mintha semmit nem tudnál a cégedről.

Mivel foglalkozol, mi a tevékenységi köröd, terméked, szolgáltatásod? Kiknek szól, kik a célcsoportod? Milyen problémára és hogyan jelent megoldást az, amivel foglalkozol? Miben vagy más, mint a konkurenseid?

Minden valóban lényeges elemet tartalmazzon a bemutatkozód, és csak azokat, rövid, érthető mondatokban.

Ha bizonytalan vagy, mondd el olyan embereknek, akik nem, vagy csak keveset tudnak a cégedről. Vagy kérdezd meg, szerintük mivel foglalkozol? Gyakorolj ha kell, mérd az időt, ha egyszerűbb úgy, le is írhatod, mit szeretnél mondani.

A fontos hogy a jelenlévők értsék, nem az, hogy Te, akinek a mindennapi élete, amiről beszél, ezért ne használj zsargont, szakkifejezéseket. Magyarázd el úgy, hogy egy 8 éves is megértse!

Tartsd szem előtt mindig, hogy nem az a fontos információ, ami neked az, hanem ami a közönségednek. Amiből magára ismer és a problémájára megoldást talál nálad.

A legjobb ha kitalálsz egy egymondatos szlogent, amiben benne van a tevékenységed. Kezdd azzal, hogy megfogalmazod a küldetésed minél rövidebben!

Ha hosszabb időd van bemutatkozni, sztorizz!

Ne mondd, hogy innovatív vagy, mert mindenki az. Ahogyan professzionális, régóta a piacon lévő, egyedi megoldásokat kínáló is sok van. Ezek a címkék annak ellenére, hogy igazak, nem mondanak semmit a hallgatóságodnak.

Sokkal többet ér, ha más mond rólad dicséretet, mintha te dicséred magad. Így ha valamit jól csinálsz, azt elmesélheted egy történeten keresztül, ami érdekes a hallgatóságod számára (teszteld ha kell olyanokon, akik nem kötődnek a cégedhez).

A cél az, hogy felfigyeljen rád, aki potenciális üzleti partner, tehát az érdeklődés felkeltése.

pexels-photo-164531.jpeg

Mindent elmondani úgysem tudsz, ahogy azt sem találod ki, mi érdekli pontosan az ajánlataid közül a hallgatóságodat. Azonban érdeklődést, figyelmet kelteni az egyik legfontosabb feladat a hatalmas zajban. Mivel nem csak online óriási a reklámzaj, a mindennapokban is rengeteg inger ér mindenkit. Ezért ha meg tudod ragadni a figyelmet, érdeklődést tudsz kelteni, akkor a legtöbbet hoztad ki a cégbemutatóból, amit tudtál.

Ha maga a terméked, szolgáltatásod nem is egyedi, a vállalkozásod lehet az, ezért légy kreatív! Mutasd meg, miben vagy mégis más, több, jobb, mint a konkurenseid, és maradjanak kérdések a hallgatóságodban a bemutatód után!

Olyan maguktól értetődő dolgokra, mint hogy hangosan, artikuláltan beszéljünk, a közönség felé fordulva, nyitott testbeszéddel, most nem térünk ki. Hiszen ezek mindegyike a rendszeres gyakorlással fejlődik, bármennyire lényegesek már az elején.

Tartsuk szem előtt, hogy nem eladni fogunk most! Nem ez a célja a bemutatkozásnak, ezt felejtsük is el most! Adni akarjunk inkább a hallgatóságunknak. Megoldási lehetőségeket, érdekes történetet arról, ami az ő problémájára is segítség lehet, vagy legalább egy emlékezetes prezentációt!

Az üzleti klubokban elsősorban nem cégek, hanem emberek találkoznak a kapcsolati tőkéjükkel és személyiségükkel együtt, ezt tartsuk szem előtt, az üzletkötés pedig pozitív következmény.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr913563875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása