Cégvezetők klubja

Business Flow

Stratégiák, hogy elsőként érj célba

2019. március 12. - Business Flow

pexels-photo-1125063.jpeg

A versenyelőnyünk az életünk bármely területén tudatossággal, tervezéssel kezdődik, és ha helyesen állítjuk fel stratégiánkat, majd következetesen betartjuk azt, akkor garantálja, hogy mások előtt érünk célba.

A Business Flow-hoz tartozó vállalkozókban, cégvezetőkben egy dolog biztosan közös: felismerték, hogy a mindennapok feladatain túl mindezekre energiát kell szánniuk, ha szeretnék megőrizni helyüket a piacukon, vagy megelőzni konkurenseiket.

Az előrejutáshoz a tudás megosztása is kulcsfontosságú, hiszen információ alapú társadalomban élünk. Az üzleti találkozókon ezért kiemelt fókuszt kapnak a hiteles előadók, akik a saját területükön kiemelkedőt hoztak létre, és ezért a résztvevők számára is értékes tapasztalatokkal szolgálnak.

A Business Flow szeretné ezt kiterjeszteni a találkozókon kívülre is, ezért most a versenyelőnyről kérdeztünk meg olyan tagokat, akik a maguk területén az élen járnak.

Németh Gábor, digitális vállalkozó

53476388_325585744757372_5620070045183901696_n.jpg

"A digitalizáció, a digitális változások, a felgyorsult világ, az online tér, az ipar 4.0 nem divattémák, hanem jelenleg is zajló folyamatok, amik ugyanúgy, mint minden ipari forradalom rengeteg változást hoz a mindennapokba és a vállalatok életébe. 

A különbség csak annyi, hogy hatványozott gyorsasággal történik mindez, exponenciálisan gyorsulva. Míg ezeket a sorokat leírom, az alatt az idő alatt több változás, fejlődés jött létre a világban, mint az első ipari forradalom egy éve alatt.

Ez nem egy mai jelenség, hanem jelen van velünk már évezredek óta, csak a gyorsulási görbe meredek szakaszára most futottunk rá, ami azt jelenti innen ez már nem játék. Sokan csak kapkodják a fejüket, bár a paradigmaváltások eljövetelét már mindannyian tényként kezeljük.

Ez azt jelenti, hogy hibás gazdasági döntések már akár vállaltok, vállalat-birodalmak végét jelentheti. Nem csak piacok, hanem egész iparágak alakulhatnak át pillanatok alatt. A kérdés az, hogy hogyan tudunk ezekkel lépést tartani, megérteni mi történik, akár lépéselőnyre szert tenni.  

Akárki akár mit mond a mai tudásunk nem elég hozzá. Tudatosan tanulási fázisba kell kerülnünk és azt innentől kezdve életünk végéig benne tartani magunkat. (LIFELONG LEARNING). Mivel nem csak a gyorsan érkező technológiákat, eddig nem létező, semmihez nem köthető fogalmakat, különböző generációk megértését is értenünk kell, ami csak folyamatos tanulással lekövethető. Az is változni fog, ahogy tanulni fogunk. 

A digitalizáció sok vállalat számára még mindig csak az analóg folyamatok kiváltását jeleni, azonban digitalizációs lehetőségek tárháza folyamatosan bővül, ami szintén komplexebb gondolkodást követel meg. 

A digitalizáció esetében nehéz versenyelőnyről beszélni, mert ebben a gyorsulásban, ami ma versenyelőny az holnapra elvárás lesz és a kettő közötti idő egyre csökken. 

A digitalizáció a versenyelőnyök rövidebb életciklusát hozta el, másrészt pedig a versenyelőny megszerzési módját is gyökeresen átalakította. A versenyelőny elvesztése továbbá nem csak a piacvezető szerep elvesztését, hanem akár a vállalat végét is jelentheti.

Szükség van tehát egy új gondolkodásmódra, egy tudományágakat átölelő, úgynevezett multidiszciplináris tudásra, gondolkodásmódra. Egy upgrade-elt világlátásra. 

Három olyan terület van, aminek együttes hatása nagyban fogja meghatározni egy vállalat sikerét, ha úgy tetszik versenyelőnyét vagy bukását. Aki ezeken a területeken lemarad, ott a versenyelőny igazán INSTANT lesz. 

  1. A technológia. Egyre többen tisztában vannak a technológia fejlődés sebességével és jelentőségével, hiszen ez a szemünk előtt zajlik. Az első iPhone megjelenése óta tudatos figyelem övezi a tech cégek újdonságait, az életünket megkönnyítő technológiák terjedését. Azzal is tisztában vagyunk, hogy munkafolyamatokat válthat ki, vállalati struktúrákat alakíthat át. Azt már kevesebben érzékelik, hogy mennyi új, ma még nem létező lehetőséget, munkahelyet is teremt majd. A mesterséges intelligencia a legnagyobb munkaerő-motor, amelyet a világ valaha látott. Könnyebb ugyanis észlelni az új technológiák által megszűnő jelenlegi munkafolyamatokat, mint az újakat elképzelni, amit majd ezután fog létre hozni. A technológiai újdonságoknak továbbá nem csak a kapacitása növekszik követhetetlen sebességgel, hanem ugyanezzel a dinamikával az előállítási költségük is csökken. Így egy általunk drágának ítélt, ignorált technológia szinte fillérekért a versenytársaink kezébe kerülhet jövőre.
  2. Új üzleti modellek megjelenése. A vállalatok jelentős részének 5-10 éven belül nem az fogja az árbevételének meghatározó részét adni, mint amivel ma értéket teremt. Az új munkahelyekkel, munkafolyamatokkal és a technológiai változásokkal egyre több, eddig nem létezett értékteremtési pontok, új üzleti modellek jönnek létre, ami nagyban meghatározzák majd a vállalatok profitabilitási képességét. Gondoljunk csak a freemium díjmentes szolgáltatások elterjedésére a sharing economy-ra vagy az előfizetői alapú gazdaság térnyerésére.
  3. A jól informált vevők. Talán ez az a pontja amit a jelenlegi vállalatvezetők a legkevésbé tartanak fontosnak, pedig a három pillér közül a legerősebb a hatása a versenyelőnyünkre, de egyben a leggyorsabban képes akár likvidálni a cégünket. A felhasználói élmény UI/UX a design thinking, a gamification rohamosan fejlődő területek, mivel döntéseink, a vállaltok megítélése, digitális értékrendszerünk egyszerre több érzékszervünk által feldolgozott impulzusokból tevődik össze. Amilyen felhasználói élménnyel találkozik egy user a social média, az Amazon vagy akár a Netflix felületén, az onnantól nagyon rövid időn belül alakul át kiindulási ponttá, és akár egy BKV oldallal szemben is elvárás lesz. A BigData fejlődésével nagyon sokat tudunk már a felhasználóink, vevőink igényeiről, sőt a mesterséges intelligencia megjelenésével már prediktív képességekkel is rendelkezünk. A digitális térben az egyik legértékesebb vagyontárgy az ezredmásodpercekben mérhető ‘idő’ lett. A felhasználói élményekre érzékennyé vált ügyfelek ugyanis az óriásivá duzzadt online térben nagyon gyorsan hagyják el szolgáltatási felületeinket, ha ezen a téren lemaradunk. 

2019.-ben egy versenyelőny megszerzése esetén már nem a nyereség növelése vagy a piaci vezetői szerep megőrzése a tét, hanem egyenesen az életben maradás." 

Sándor Viktória, Az Etikus Ingatlanos mozgalom Védnöke

img_2973.jpg

"Számomra a versenyelőny kizárólag abból származik, hogy a magam erejével, vagy tehetségével, kitartásával jobb tudok lenni másoknál. Sokszor ez mégis csapatjáték.

Az, aki a 80-as években volt gyerek, még emlékszik arra, hogy milyen volt egy szervezett mozgalomban egy lenni a sok közül, de tehetséggel és kreativitással a csapat erejét maga mögé állítva kitűnni a tömegből. Valahol ezt érzem most abban a csapatban ahová tartozom már egy éve.

A Business Flow is egy "mozgalom" ahol egy vagy a sok közül, de arra az egyre, mint egy gépalkatrészre szükség van, hogy olajozottan működjön a szerkezet. Ha adsz, ezerszeresét kapod vissza, ami a magánéletben vagy a munkában hatékony és inspiráló és nem utolsó sorban versenyelőnyt biztosít azokkal szemben, akik egyedül állnak a porondon."

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr6414684056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása