Cégvezetők klubja

Business Flow

Ezzel játssz, ha sikeres akarsz lenni!

2018. február 09. - Business Flow

Ki szeret játszani?

Az élethosszig tartó tanulás elengdehetetlen ma már, ahogyan a játékos kedvünk is egyre tovább tart, messze túlnyúlva a gyerekkoron.

A kettő pedig szorosan összefügg egymással, hiszen úgy tudunk a leghatékonyabban tanulni, új ismereteket elsajátítani, ha szórakoztató formában és gyakorlatiasan tesszük azt.

play-fun-blocks-block-591652.jpeg

Egy kifejezés is született erre 2002-ben: gamifikáció. Az élet játékon kívüli területeinek „játékosítását” jelenti, amivel élvezetesebbé, érdekesebbé tehetjük a fejlődésünket.

A gamifikáció az azóta eltelt időben az üzleti életbe is beszivárgott és most nem csak az ötletes marketingesek játékos kampányaira gondolunk.

A vállalkozói képességek javítását egyre több szimulációs játék segíti, amikkel rálátást kaphatunk egyes helyzetekre, a gyakorlati feladatoknak köszönhetően komolyabb következmények nélkül bátran tesztelhetjük stratégiáinkat.

Majd amit a tábla mellett elsajátítottunk, azt nagyobb magabiztossággal átültethetjük a mindennapjainkba.

Számtalan társasjáték vagy szoftver közül választhatunk, mindegyik egy kicsit másban erős.

A teljesség igénye nélkül a Maximulation szoftver egy kereskedelmi cég vezetését szimulálja és ideális azoknak, akik egy vállalkozás elindításán gondolkodnak. A Cashflow a pénzügyi stratégia kialakítása a mókuskerékből való kitörésre, azoknak, akik pénzügyi intelligenciájukon szeretnék javítani és az alkalmazotti létből a vállalkozóvá válásra adják a fejüket. A magyar fejlesztésű Fligby, mely a Flow megálmodójának, Csíkszentmihályi Mihálynak a közreműködésével jött létre, és a vezetői döntésekre készít fel személyiségi oldalról, sajnos magánszemélyek számára nem elérhető.

pexels-photo-112854.jpeg

Hogy egy kicsit jobban megismerjétek, hogyan működnek ezek a játékok, most bemutatjuk az egyik kedvencünket.

Leverage

Több mint ezer üzletfejlesztési szakértő, marketinges és pénzügyi szakember alkotta meg ezt a szimulációs játékot, és korosztálytól függetlenül egy szórakoztató „társasozással” töltött délután során gyakorlati tudást ad marketing és üzleti területeken. 

Kiknek a legjobb? Akik elakadtak, mert a hirtelen jött növekedéssel nem tudtak mit kezdeni vagy kevesebbet szeretnének dolgozni amellett, hogy a cégük növekedik. Iskolák, oktatási intézmények is nagy sikerrel alkalmazzák a fiatalok szemléletének alakításában.

A szabályok kézenfekvőek, létre kell hozni egy vállalkozást, amelyet a játék végére önjáróvá teszünk, tehát nem szükséges aktívan dolgoznunk benne heti 60 óránál többet.

A mindennapi problémák megoldásától kezdve, úgy mint a munkaerő-utánpótlás, ügyfélszolgálat, üzletfejlesztés, a termékünk értékesítésén át, a profitunk maximalizálása, tehát az életben is tapasztalható helyzetek jelennek meg a táblán.

Ha abból indulunk ki, hogy a marketingre elköltött összeg egyik fele kidobott pénz, de nem tudjuk, melyik fele, most kockázat nélkül tesztelhetjük, mi működik és mi nem.

Ennél azonban több, amit adhat nekünk, ha rendszeresen játszunk vele.

Egy tapasztalt tréner, egy üzleti „személyi edző” vezeti, aki ötletekkel, javaslatokkal, tanácsokkal segíti a megfelelő döntések meghozatalát. Azonnali visszajelzést kapunk a következményekről, ami az életben nem mindig történik, ezáltal az „aha-élmény” garantált.

Nem beszélve a többi vállalkozó résztvevőről, akiktől mind tanulhatunk közben és átadhatjuk a saját tapasztalatainkat.

A mellékhatások meglehetősen csábítóak: a kapcsolataink bővülnek, a résztvevők egymást segítik, egy adott probléma ezért több oldalról is górcső alá kerül. Ezután törvényszerű az itt megszerzett tapasztalatokat a való életben alkalmazva magabiztosan kezeljük az elénk kerülő döntéshelyzeteket.

Egy jó hangulatú délután, mint amikor összeülünk a barátainkkal vagy munkatársainknak szervezünk csapatépítő programot, kikapcsolódunk, belefeledkezünk és közben tréningezzük magunkat, jobbá válunk versenytársainknál.

A munkatársainkkal történő játék további előnye, hogy jobban megismerhetjük, kikkel is dolgozunk együtt, felszínre kerülhetnek kollégáink rejtett képességei, amellett, hogy fejlesztjük őket és rálátást kapnak a vezetői feladatokra, a tulajdonosi szemléletük elkezd kialakulni.

A tréningek, workshopok sokszor kétes eredményei mellett egy üde színfoltot jelentenek ezek a játékok, melyek eredménye kimagaslik az előbbiek mellett. Hiszen ki ne szeretne odáig fejlődni, hogy kevesebbet dolgozik, miközben a vállalkozása folyamatosan növekszik.

És ha mindezt játszva érheti el?

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr7213648246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása