Cégvezetők klubja

Business Flow

Mutatkozz be úgy, hogy emlékezetes maradj!

2018. február 26. - Business Flow

Közhely, de igaz, hogy első benyomást egyszer lehet tenni. Ha eltekintünk attól a nyilvánvaló ténytől, hogy mindig lesznek számunkra szimpatikus és kevésbé szimpatikus emberek, koncentráljunk arra, mit tehetünk érte, hogy az első halmazban végezzük a bemutatkozás után és emlékezzenek is ránk a későbbiekben.

Biztosan Te is ismersz olyan embereket, akiket a hallgatóság lenyűgözve hallgat, mert amit mond érdekes, leköti őket, és mindez nem a témának, hanem az előadásmódnak az eredménye.

pexels-photo-165907.jpeg

Jó hír, hogy mindez tanulható és ha egy igazán hatásos tréninget választasz, számtalan „aha-élmény” után már biztosan másképp mutatkozol be a következő alkalommal, amikor erre kerül a sor.

Élménybeszámoló következik.

Céltól függetlenül mindenki számára fontos, milyen első benyomást vált ki, hogyan megy át a másiknak, amit képvisel, amit szeretne, mert ezeken a dolgokon nagyban múlik, hogy sikeres lesz-e. Nem csak az üzleti életben, de most arról esik szó.

Ha meg tudod fogalmazni magad úgy, hogy más is értse, és még fontossá is váljon számára a sikered, mert érzelmileg azonosulni tud veled, sokkal könnyebben fogsz boldogulni az életben. Egyszerűen azért, mert a legtöbben szeretünk segíteni a egymásnak, ha értjük mi a célja a másiknak és módunkban áll tenni érte.

A másik emberi tényező, hogy akiket megismerünk, tudat alatt mindig úgy szemléljük, szükségünk van-e rájuk. Ha például éppen megbízható ügyvédet keresek és bemutatnak egy ilyennek titulált szakembert, biztosan fontosabb lesz a számomra az adott pillanatban, hiszen arra jelenthet megoldást, ami most, a jelen pillanatban a legfontosabb számomra.

Fordítsuk meg a dolgot: ha Te megfelelően definiálod magad, ki vagy és mire adsz megoldást kiknek, akkor ebből magára ismer, akinek éppen rád van szüksége.

hand-the-hand-welcome-gesture-52716.png

Az embereket a tevékenységükkel azonosítjuk, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a telefonszámaid, ahol a távolabbi ismerőseidnek a neve mellé a kulcsszót is odaírod, amivel foglalkozik (például Autószerelő Laci), hogy később könnyen megtaláld. Egy újabb jó pont, ha magadat is definiálod egy rövid kifejezéssel, amiről eszébe juthatsz a másiknak.

A tudatos dolgokon túl érdemes egy kicsit elkalandoznunk a tudatalatti ismeretlen világába. A történeteknek, a történetmesélésnek van egy nagy ereje a konfliktus, a feloldás, és az érzelmekre való hatás elemeit használva. Emlékszel még az elejére? Mindenki a saját érdekére kíváncsi bemutatkozáskor. Adj olyan sztorit, amihez hozzá tud kapcsolódni a másik. Ami beleillik a gondolatvilágába, ami foglalkoztatja, bele tudja magát képzelni.

Ez már kissé túlmutat az első bemutatkozáson, hiszen feltételezi, hogy megismerted valamelyest a másik embert. Egyszerűsítheted a saját dolgod, ha több különböző sztorid van a különböző problémákra, amikre megoldást kínálsz, így az első néhány mondat után, már azt tudod elővenni, amelyik őt érdekli.

Legyen egyszerű, ahogy fogalmazol! A tőmondatoknak is megvan a maguk rejtett üzenete. Például, hogy be tudod fejezni a dolgokat. Nem rabolod a másik idejét. Határozott vagy, biztonságot adsz. Ugye, hogy működik?

Mondj pár mondatot magadról, ami személyes, hiszen emberek beszélnek egymással, akik kíváncsiak arra, ki is vagy. Egy plusz adalékkal – például hogy miért szereted azt csinálni, amivel foglalkozol vagy hogyan kezdted el – betekintést engedsz abba is, milyen vagy, és ehhez jobban hozzá tud kapcsolódni bárki, mint ha csak tényekre szorítkozol. Fogalmazd meg a küldetésed!

És ha már magadról beszélsz, fogalmazd meg azt is érthetően, mire vagy kire van szükséged.

A célcsoportodnak vannak látható és láthatatlan tulajdonságai. Az egyikhez hozzá tudnak kapcsolódni az emberek, mert felismerhető, külső jegyei vannak, a láthatatlant talán egy közeli hozzátartozómról sem tudom.

pexels-photo-684387.jpeg

Láthatatlan az, hogy egészséges életmódot folytatnak. A látható az, hogy rendszeresen futnak. De hasonlíthatod egy sokak által ismert szereplőhöz is, például olyan ügyfelet keresek, mint Joci a Válótársakból, akinek most születtek ikrei.

Mi történik ha látható tulajdonságot választasz vagy egy ismert személyt említesz? Képekben jelenik meg a hallgatóságodban egy olyan ember, akihez már hozzá tudnak kapcsolódni és garantáltan nem felejtik el, ha találkoznak egy hozzá hasonlóval.

Talán a legfontosabb kulcsszó, amikor bemutatkozunk, beszélünk vagy előadunk, a képzelet, amit ha a minket hallgatónál be tudunk kapcsolni, hatásos lesz, bármit is mondunk.

A szubjektív élménybeszámolóban a teljesség igénye nélkül csemegéztünk a tréningen elhangzottakból. Voltak konkrét gyakorlatok, ahol tesztelhettük, kiben mennyire marad meg, amit elmondunk. Azonnali visszajelzést kaptunk arról, hogyan lehetne kis változtatásokkal eredményesebben, emlékezetesebben bemutatkozni, amit tovább gondolva az életünk több területén is tudunk alkalmazni. Eltértünk a sémáktól és új, külső szemszögből néztünk rá mondandónkra, a végeredmény pedig ennek megfelelő lett.

Szeretnéd megtudni Te is, hogyan mutathatod be a leghatásosabban magad? Kattints!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr4713699004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészárolós Lőrinc 2018.02.26. 20:56:31

Én, ha emlékezetes bemutatkozásra vágyom, akkor a találkozó előtt elropogtatok 10-12 gerezd fokhagymát és így kezdem:
HELLO HUBA vagyok!!!
süti beállítások módosítása