Cégvezetők klubja

A hatékonyság titka a vezető gondolkodásmódja

2020. február 17. - Business Flow

gyarmathymiklos2019_02.jpg

Hogyan növelheted a céged hatékonyságát anélkül, hogy magadat és alkalmazottaidat „kifacsarnád”, és elvesztenéd a motivációt?

Lehetséges-e növekedési pályára állni úgy, hogy közben a lelkesedés, a kreativitás megmarad, mindezt egy játékos közegben tanulva, magabiztos gyakorlati tudást szerezve?

Gyarmathy Miklóst ezek a kérdések foglalkoztatják, melyhez több évtizedes tapasztalata biztosítja a stabil tudást, hátteret.

Végzett gyógyszerészként már az első gyógyszeripari munkahelyén találkozott későbbi kollégáival, akikkel különböző tréningeken vettek együtt részt, és ahonnan később egy visszautasíthatatlan ajánlattal keresték meg Miklóst.

’99-ben egy olyan cégben kezdett el dolgozni, melynek profilja volt többek között az értékesítői tréningek, humán erőforrás menedzsment, hatékonyságnövelés a vezetőknek, saleseseknek.

A cél minden esetben a vezetők és a munkatársak hatékonyságának növelése volt, a tudatosságuk, önismeretük segítésével, működésük megértésével. A már jól működő mechanizmusokat tudatosították és javították, és ezzel értek el kimagasló eredményeket a nagyobb gyógyszeripari vállalatok esetében.

Ez egy tanulással teli időszak volt ez Miklós számára, hiszen a gyógyszerész végzettségből a tréneri területen kellett helytállnia, és a ConAction-nél öt év után tartotta meg első vezetői programján.

19 év sikeres együttműködése után úgy döntött, más irányban, egy teljesen új iparágban indul el, ami egy 9 hónapos kitérőt jelentett, és fontos tapasztalatokat adott.

Többek között azt, hogy Miklósban megszületett a döntés: saját céget alapít, és a korábban több évtized alatt megszerzett tudását aktualizálva a modern kor igényeire visszatér a vezetői és vállalati tréningekhez.

2019. márciusában létrejött a Fairdeal Solutions Kft., melynek neve mögött is egy történet rejtőzik. Tárnyik Pállal beszélgettek a névválasztásról, ahol Miklós mesélt az elképzeléseiről, a piaccal való együttműködésről, ebből alakult ki a Fairsales név. Ez azonban még nem fedte tökéletesen Miklós vízióját, ezért családjával folytatta tovább az ötletelést, ahol kisfia dobta be a végül választott „deal” szót, mely a Solutions-szal kiegészülve magyarul a „tisztességes megoldások” cégnévhez vezetett, ami magában foglalta mindazt, amit Miklós megálmodott.

A FaiDeal Solutions Kft. pedig ma három fő területen támogatja a hozzá forduló nagy- és munltinacionális vállalatokat.

1. A klasszikusnak mondható tréningekkel, ahol a gondolkodás megváltoztatását célozza.Miklós hitvallása szerint a tréning-programok megközelítésükben eltérnek az általánosságban ismert, szokványos tréningektől. A FairDeal Solutions elvi megközelítése, hogy a tréning a résztvevők gondolkodására fejtsen ki hatást, ne pusztán a viselkedésére. A gondolkodás, a látásmód megváltozása – egy szóval a tudatossághatással van a viselkedés megváltozására, így közvetve az eredményességre.

2. Vezetői konzultációkkal - melyek függetlenek a vezetés irányától, a területtől -, a munkatársak motiválására, és a management folyamatok harmonizálására fókuszál. Ezen vezetői programok lényegében a vállalati hatékonyságot célozzák meg, hiszen a vállalat sikeressége nem kizárólag a szervezet csúcsvezetőinek menedzseri működésén múlik. A FairDeal Solutions az egyes témakörök elméleti úton történő megközelítésére, gyakorlati modellezésére, az aktuális helyzetekre történő megoldások keresésére és kialakítására törekszik partnereivel.

3. Egyedi módon, tábla alapú gazdasági-üzleti szimulációkkal. Egy svéd vállalat (Celemi Ab) innovatív termékének kizárólagos képviselője Magyarországon, mely több, mint 10 különböző szimulációt dolgozott ki az eltérő célcsoportokra, és így a vállalati piramis teljes egészére alkalmazható. A módszer különlegessége főként a gyártó cégeknél hoz látványos eredményt, hiszen nehezen modellezhető szituációkat ismerhetnek meg a szimuálción keresztül, ahol nem csak a végeredményt, hanem a folyamat egészét látják. Hatására a pl. gyártási folyamatok fejleszthetőek, függetlenül az adott piactól.

Egy konkrét példa erre, hogy mihez kezd a vezető, ha elfogy egy szükséges nyersanyag. Ebben az esetben lehetőségként a gyártás leállítása helyett a drágábban beszerzett nyersanyaggal kisebb árréssel ugyan, de növekedést tud produkálni a cég.

Továbbá a marketingkommunikációval, mely segít megmutatni, hogy a rapid piaci változások között hogyan lehet életben maradni. Választ ad olyan kérdésekre, hogy saját munkatárssal vagy külsőssel érdemes-e együtt dolgozni a marketingben, tartalmazza a key account management fejlesztését - akik a legfontosabb partnerek kiemelt értékesítői -, valamint tanácsot ad szolgáltatásalapú cégeknek, hogyan álljanak növekedési pályára úgy, hogy közben a munkatársaik motiváltak maradjanak.

A szimuláció további előnye a kohéziós erő megteremtésén túl az is, hogy beszippantja az embereket, mert szeretnek nyerni, szeretnek játszani és kockázat nélkül tesztelhetik le azokat a módszereket, melyeket aztán a gyakorlatban magabiztosan alkalmazni tudnak.

Mindhárom esetben fontosnak tartja, hogy olyan eszközt, szolgáltatást válasszanak a cégek, amelyre valóban szükségük van, ellene van ezért a pénzügyi keret ésszerűtlen elköltésének. A másik szempont az eredményességhez az utánkövetés, hogy valóban beépüljenek a tréningen vagy a konzultáción tanultak.

Eddig a tréningeket érezte erősségének, most azonban egyre gyakrabban keresik meg vezetői konzultációval, ami egy új fejlődési irányra, a vezetői skillek kiépítésére fókuszál.

Vállalati szinten célja, hogy munkatársakat képezzen, akik a tréningekkel továbbviszik a leghatékonyabb metodikákat, miközben ő tanácsadóként van jelen a cégek életében.

A saját vállalkozása is egy kiváló referencia, hogy működnek ezek a folyamatok, az egy év alatt elért fejlődést szemlélve rövidesen elérhetőnek tűnik a cél: piacvezetővé válni gyógyszeripari szolgáltatóként, majd más ágazatokban is.

Besnyő Gyöngyvér: A munkád több évtizede a kapcsolatépítésre épül. Mi az, amiben úgy érzed, minden tapasztalatod ellenére szeretnél fejlődni?

Gyarmathy Miklós: A meglévő kapcsolati hálómat jól tudom működtetni, azonban ezt még reaktív módon teszem, kevés benne a proaktivitás. Ezt is fontos tanulni, fejlődni benne, ahogyan önmagunkat is fejlesztjük, úgy a társas működéshez szükséges képességeinkben is növekedhetünk. A Bflow ehhez egy ideális terepet ad.

Besnyő Gyöngyvér: Miben segít számodra egy üzleti klub? Mit tesz hozzá a céged működéséhez és Neked milyen céljaid vannak a klubod életében?

Gyarmathy Miklós: Számomra új stratégiai partnerek megtalálásában segít legtöbbet a klubom, akik nyitottak rá, hogy a Fairdeal Solutions tréningmódszereit tanulva dolgozhassanak együtt más cégekkel. Ezzel egy folyamatos fejlődést is el tudunk érni, a kiugró csúcsidőszakok vagy épp ezzel ellenkező csendes szakaszok hullámzásait tudjuk kiküszöbölni, egyensúlyba hozni.

Besnyő Gyöngyvér: Milyen mentalitásban érdemes fejlődnie a vállalkozásoknak, hogy növekedni tudjanak?

Gyarmathy Miklós: A legrosszabb forgatókönyv és zsákutca egy vezető életében az „én ezt már tudom” és a „nekem már nem kell többet tanulnom”. A világ gyorsan változik, halad és fejlődnek a rendszerek is. A régi mondás - jó pap holtig tanul – érvényessége, aktualitása pedig nem szűnik meg, sőt.

A másik a kiskapuk keresése, ami ugyanannyi energiát igényel, mint a fejlődés. Az nem mindegy, ki mire szeretné fordítani erőforrásait. Ehhez egy más szemlélet, nézőpont kell, fejlett személyiség, amiért tenni kell. 

Besnyő Gyöngyvér: Mik szükségesek szerinted a hosszú távú bizalom kialakulásához egy üzleti kapcsolatban?

Gyarmathy Miklós: Részben az őszinte, osztatlan figyelem a másik felé, pontosabban meg akarjam érteni a partnerem üzletét és céljait. Részben pedig az, hogy merjünk és adjunk kapcsolatokat a másiknak még akkor is, ha elsőre úgy tűnik ebből nem lesz nagy üzlet. Nekem az volt a BFlow-ban legmegnyugtatóbb érzés, hogy nem KELLETT kapcsolatokat szállítanom.

Besnyő Gyöngyvér: Mit tanácsolnál annak, aki kezdő az üzleti kapcsolatépítés világában?

Gyarmathy Miklós: Járjon nyitott szemmel, értsen meg másokat, és nem utolsó sorban adjon, adjon, adjon. Az univerzum előbb-utóbb adni is fog… kamatostul.



A bejegyzés trackback címe:

https://businessflow.blog.hu/api/trackback/id/tr9815478138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.