Fodor Bettinával, a Retcon Kft. ügyvezetőjével beszélgettem, aki könyvelőiroda vezetőjeként az elvárható pontosságon, precizitáson túl igyekszik cége védjegyévé tenni a „megoldhatatlan ügyfélproblémák” kezelését, az igazi kihívást a szakmájában.
A Retcon Kft. azért is egyedi a piacon, mert nem elégszik meg a jogszabályok ismeretével, ha kell, a hatóságoknál járja ki az utat egyik-másik ügyfele számára, nem ismer lehetetlent.
És amilyen eredményekkel teszi: az Airbnb és az Uber képviseletével hírnevet szerzett vállalkozásról kevesen tudják, hogy a specifikációi közé tartoznak a lakáskiadók és taxis vállalkozók. Az Uber magyarországi csapatával például ők vitték keresztül az automatikus számlázást az applikáción keresztül, illetve a vállalkozók és munkavállalók elkülönítését a cégen belül, aminek az Uber plusz fél évet köszönhetett hazánkban.
De egy induló vállalkozás is orrhossznyi előnnyel startol, ha hozzájuk fordul.
Egy példa, hogyan látnak rá a felnövő magyar startupokra: a szálláshely szolgáltatóknál befutó termék a design-díjazott, környezetbarát hazai mosószermárka a Souldrop. Ennek érdekessége, hogy a startup-appokon keresztül meggazdagodó tulajdonosok is egy startup márkát választanak a vállalkozásukhoz. Ilyen információkra rálátva pedig a területükön túlmutatóan tudnak hathatós segítséget nyújtani a kezdő vállalkozások számára is.
Besnyő Gyöngyvér: Mikor vettél részt először üzleti találkozón és mi volt a célod vele?
Fodor Bettina: Az első üzleti találkozómon ősszel vettem részt, és a célom nem az új ügyfelek szerzése volt, hanem kiváló minőségű kapcsolatok kiépítése, hogy a Retcon Kft. még nagyobb ütemben növekedhessen az alvállalkozói által. Olyan alvállalkozókat kerestem, akikkel hosszú távú együttműködést tudok kötni, és ez sikerült is.
Besnyő Gyöngyvér: Mik a fontosak Neked, ha ellátogatsz egy üzleti találkozóra? Mitől érzed úgy, hogy hasznosan töltötted el az időt, fejlesztve a cégedet?
Fodor Bettina: Azt szeretem, ha sok új és érdekes emberrel ismerkedhetek meg ilyenkor, ezzel is bővítve a látókörömet, fejlesztve a gondolkodásmódomat, így fejlesztve a cégem lehetőségeit is.
Besnyő Gyöngyvér: Van összehasonlítási alapod az egyes üzleti találkozók között? Milyen különbségeket látsz közöttük?
Fodor Bettina: Összehasonlítási alapom csak a B-Flow csoportjai között van, mert más vállalkozói tömörülést még nem próbáltam, annyira megtetszett elsőre is a B-Flow, főleg, amiket a többiről hallottam, inkább elvette a kedvem, és a voksomat megkérdőjelezhetetlenné tette a B-Flow mellett.
Besnyő Gyöngyvér: Mit látsz ezen találkozók legnagyobb erősségének? Kapcsolatépítést? Ügyfélszerzést? A márkaismertség növelését?
Fodor Bettina: Mint mondtam, én nem ügyfélszerzés miatt látogatom a közösséget, hanem kapcsolatépítés miatt, és ezt is látom erősségének. Mellette nem elhanyagolhatóak a találkozók 30 perces képzései sem, mert minden ilyen előadáson mindig tanulok valami újat, amit azonnal beépíthetek a cégembe.
Besnyő Gyöngyvér: Szerinted aki még nem volt üzleti találkozón, mi alapján válasszon?
Fodor Bettina: Talán nem is neki kéne választania, hanem annak, aki meghívja egy rendezvényre az új tagot, hisz a producerek jobban rálátnak arra, hogy melyik csoportban milyen szakmákból van kereslet, vagy éppen túl kereslet. Éppen ezért egy új tag akkor érzi jól magát, ha az ő szakmájából nincs konkurenciája egy első találkozón (vagy ha mégis van, akkor kevés és azok is másik területen mozognak).
Besnyő Gyöngyvér: Milyen hozzáállással érdemes érkezni egy találkozóra, hogy a lehető legeredményesebben aknázhassuk ki az általa nyújtott lehetőségeket?
Fodor Bettina: Ez nem csak a találkozóra való érkezésre igaz, hanem mindenre: Nyitottan kell kezelni az újdonságokat! Ha valaki zárkózott, szótlan, nehezen ismerkedik, akkor biztos, hogy hátrányban lesz a nyitott emberekkel szemben, hisz az elfogadás megismeréssel kezdődik.